Töötaja arengu toetamiseks pole tänapäeval enam oluline pakkuda võimalikult palju koolitusi, vaid luua toetav kultuur, algatused ja juhised, mis soodustavad isetegemist ja teadmiste teistega jagamist.
Õppimispüramiidi teooria kohaselt on edukamad aktiivsed ehk osalemist nõudvad õppimisviisid, millest kõige efektiivsem on teiste õpetamine, ise järgi proovimine ning rühmaarutelu. Vähem efektiivsed on passiivsed õppimise viisid: ette näitamine ning teemast kuulmine, lugemine või loengus osalemine. Õppimispüramiidi toetab ka töötajate arengut soodustav 70:20:10 printsiip, mille järgi 70% teadmistest ja oskustest tuleb igapäevase töö käigus ning õpitut jagades, 20% tuleb suhtlusest, sh töörühmades osalemisest, ning vaid 10% uutest teadmistest tuleb traditsiooniliste loengute kaudu.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tehisintellekti ja andmepõhiste otsuste roll ettevõtetes kasvab kiiremini kui kunagi varem. Ometi tunnevad paljud töötajad, et need teemad on liiga tehnilised või keerulised – justkui kuuluks masinõpe ainult IT-spetsialistidele. Tegelikult on pilt vastupidine: andmevõimekus on saanud oluliseks osaks pea igas ametis, olgu tegu klienditeekonna kujundaja, tootmisjuhi või analüütikuga.