Autor: Kristel Tiits • 19. märts 2021

Kuidas tulemuslikult kaugtööd korraldada

Kaugtöö või kodukontorist töötamine ei ole Eestis kunagi olnud nii levinud kui praegu ning võib väita, et alates 2020. aasta kevadest on tööandjad sunnitud kiiresti oma senist töökorraldust ümber organiseerima.

Grant Thornton Balticu juhtiv õigusnõustaja Kristel Tiits

Tööandja maine oleneb otseselt töötajakogemusest ja hea töötajakogemus sõltub tööandja lubaduste täitmisest. Tänapäeva kiiresti arenevas maailmas, sh tervisekriisiga toimetulekus, hindavad töötajad paindlikkust nii töökoha kui ka töökorralduse puhul. Tööandja jaoks võib paindlik töökorraldus ja kaugtöö võimaluse pakkumine osutuda aga üllatuslikult parajaks väljakutseks.

Kaugtöö: õigused, kohustused ja riskid

Koolitaja: Kristel Tiits

Olulised küsimused, millele tööandja peab kindlasti mõtlema, kui töötaja kaugtööl (kodukontoris) töötab

1) Kas olen hinnanud kaugtöötaja töökeskkonna riske? Kes vastutab kodukontoris tööohutuse eest? Mis saab juhul, kui juhtub tööõnnetus? Mis üldse on tööõnnetus kaugtööl?

2) Kas töötajaga on sõlmitud korrektne ja mõlema poole huvisid arvestav kokkulepe?

3) Kas tööandja peab varustama töötaja kodukontoris töövahenditega? Kas tööandja peab hüvitama kodukontori kasutamisega seotud kulud?

4) Mis saab olukorras, kui töötaja soovib naasta kontorisse? Millised on tööandja kohustused ja õigused?

Tööandja saab võimaldada kaugtööd töökohtadel, kus oht töötaja tervisele on väike (nt arvutiga tehtav töö, käsitöö vms). Tööandjal on kaugtöö keskkonnas keeruline töötaja töötingimusi piisavalt kontrollida ja riske hinnata, mis tähendab, et kaugtööd ei saa võimaldada juhul, kui töökeskkond vajab erinõudeid. Oluline on märkida, et ei tööandja ega töötaja saa ühepoolselt nõuda, et töökohustusi täidetakse nn kodukontoris, vaid see saab toimuda üksnes poolte kokkuleppel. Tähelepanu tuleb pöörata ka asjaolule, et sõlmitud kaugtöö kokkulepet ei ole lihtne ühepoolselt muuta, mistõttu on mõistlik olulised tingimused enne selgeks teha ja kirjalikult kooskõlastada.

Siin on välja toodud vaid mõned üksikud küsimused, mis tekivad seoses kodukontoris töötamisega. Oluline on läbi mõelda, millised andmekaitse ja turvareeglid kohalduvad kaugtööle, kuidas on kaitstud tööandja ärisaladus ja konfidentsiaalne teave, kas ja milline on kaugtöötaja tööajakorraldus jpm. Esmapilgul võib tunduda kodukontoris töötamine lihtsa ja kergesti teostatava lahendusena, kuid teemasse süübides leiavad paljud tööandjad enda üllatuseks, et küsimusi on tegelikult rohkem, kui vastuseid.

Tule koolitusele!

Kaugtöö: õigused, kohustused ja riskid

Koolitaja: Kristel Tiits

Loe lähemalt SIIT.

Jaga lugu
Personaliuudised.ee toetajad:
Kai MillerPersonaliuudised.ee juhtTel: 5330 5136
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700