Autor: Gerli Ramler, Äripäeva kaasautor • 9. november 2021

Kuidas aitab optsiooniprogramm töötajaid motiveerida?

Töötajale optsioonide pakkumine on aina populaarsem osa töötajate motivatsioonipaketist. Mis on optsiooniprogramm ja mida tööandjana peaks sellest kindlasti teadma, rääkis tänavusel Palga Päeva konverentsil jätkusuutliku investeerimisplatvormi Grünfin asutaja Triin Hertmann.
Grünfin asutaja Triin Hertmann
Foto: Raul Mee

„Optsiooni omamine tähendab, et töötajal on võimalus omandada tulevikus ettevõtte aktsiaid varem kindlaks määratud hinnaga. Ehk töötajatele ei lubata midagi ja ettevõttel pole ka rahalist kohustust, mida peab täitma. Tehnoloogiaettevõtted ja idufirmad pakuvad sageli töötajatele just optsioone, näiteks kui palk ei ole piisav motivaator,” selgitas Hertmann. „Optsioonide väärtus kasvab ja kahaneb koos ettevõtte kasvuga. Ent kindlasti ei saa eeldada, et kõik ettevõtted on väga edukad ja kiirelt kasvavad, vaid paljud idufirmad muutuvad ju aja jooksul lihtsalt tavaettevõteteks.”

Sisu on kättesaadav ainult tellijale.
Lugemiseks logi sisse või vormista tellimus
EraisikEttevõte
Olen tingimustega nõus
Kaardimaksega
Mobiilimaksega
Juhime tähelepanu, et Sul on õigus keelata oma kontaktandmete kasutamine samasuguste toodete või teenuste otseturustuse tegemiseks võttes Äripäevaga ühendust aadressil [email protected] või telefonil 667 0099.
Personaliuudised.ee toetajad:
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456