Sündmust ei tohiks planeerida, kuna nii peab, vaid et päriselt töötajaid tunnustada ja hoida
Ehkki oktoobris tunduvad jõulud alles mägede taga, on üritusturunduse maailmas jõulupeod juba ammu planeeritud, tegelikult ollakse juba töötempos järgmise aasta suves.
„Mida varem sündmusi planeerima hakata, seda suurem tõenäosus on, et leitakse sobivaim koht ja esinejad – nii eelarve mõttes, osalejate soovidest lähtuva mõttes kui ka sündmusele sobiva temaatika mõttes,“ selgitab Toomela. Pealegi kui soovitakse, et inimesed tuleksid sündmusele kohale, on kutsutuid nädal aega sündmusest ette teavitada pisut liiga vähe ja paljudel on selleks ajaks juba plaanid tehtud.
Millal jõulupidu planeerima hakata, sellele ühtset vastust muidugi ei ole. Kõik oleneb sellest, mida tahetakse teha.
Arusaadavalt kahtlevad paljud tööandjad siiani, kas ja kuidas ettevõtte jõulusündmust korraldada. Toomela rõhutab, et sündmust peaks korraldama südamega ja mitte ainult sellepärast, et midagi peab tegema, seda eriti keerulistel aegadel. Aga päriselt inimesi tänada ja tunnustada – see on väga oluline.
Toomela toob näiteid, et ei pea korraldama tingimata suurt pidu lookas laua, alkoholi ja bändiga. Töötajatele võib teha ka näiteks pärastlõunase väljasõidu. Jõulude ajal on loodetavasti ka lumi maas – tore mõte oleks korraldada näiteks kelgutamisvõistlus ning panna üles telk, kus pakutakse suupisteid ja kuuma jooki. „Mida rohkem ettevõtted ajaliselt ette mõtlevad ja endale korraldamiseks piisavalt aega jätavad, seda suurem on tõenäosus saada paremaid pakkumisi ja leida sündmuse korraldamisel kokkuhoiukohti,“ toob ta välja.
Kas perega või pereta?
Üks küsimus, millega tihtipeale vastamisi seistakse, on see, kas korraldada firmapidu ainult töötajatele või kutsuda ka nende pered. Peredega sündmus on kahtlemata kallim, sest inimesi on ju rohkem.
Toomela selgitab, et praegusel aktiivsel tööturul on palganumbrist vähe. See on oluline osa ja seega ei hoia see töötajaid ettevõttes kinni ning kaadri voolavus eriti oskustööliste valdkonnas on suur. Kui konkurent teeb 100 eurot kõrgema palganumbriga pakkumise, võib töötaja ära minna, kui tema ainus motivaator on palk. Kui aga ettevõttes on muid hüvesid, siis väikese palgatõusu pärast kohe ära ei minda.
Jõulupidu kavandades pea silmas järgmist:
• Kaardista sündmuse eesmärk.
• Uuri oma töötajate huve ja soove ning arvesta nendega sündmust planeerides.
• Pane paika ettevõtte töökorralduses ja oma inimeste soovidest lähtuvalt parim aeg sündmuse korraldamiseks.
• Mõtle välja sündmuse formaat, lähtudes ettevõtte eesmärkidest, töötajate huvidest ja soovidest, sobivaimast ajast ning sündmusele planeeritud eelarvest.
Toomela arvab, et ettevõtte sündmusturunduse strateegiates peaksid aasta lõikes olema sündmused ainult töötajatele, aga võiks olla ka sündmusi, mis on mõeldud tervele perele. Ta on näinud, et peredega sündmusel on emotsioon hoopis teine ja pere on tänulik, et tööandja sellise sündmuse korraldab. See näitab, et ettevõte tööandjana hoolib töötajast ja tema perega koos veedetud ühisest ajast.