CV-Online: Värbajate ja turundajate koostöö tagab tänasel värbamisturul edu

“Edukad on need ettevõtted, kes näevad uue värbamistrendina värbamisturundust. Uuendusmeelseteks saab lugeda neid, kes tunnistavad seda trendi juba täna, sest värbajatel ja turundajatel on sama eesmärk ning see peaks olema jagatud vastutus,” selgitas CV-Online äri- ja värbamisturunduse suunajuht Karla Oder. “Ennekõike on selle tasandini jõudnud ettevõtted, kes on uues trendis suutnud veenda ka oma juhtkonda.”

Karla Oderi sõnul peavad ettevõtted selleks, et ületada kandideerijate huvikünnist, olema valmis loobuma klassikalisest töökuulutuse stiilist ja olema uuenduslikult julged. Häid tulemusi teevad need personaliosakonnad, inimesed või ettevõtted, kes juba täna teevad tihedamalt koostööd oma ettevõtte turundusosakonnaga.

“Värbajatel ja turundajatel on sama eesmärk ning see peaks olema jagatud vastutus. Kuid tihti puudub personaliosakonnal endal piisavad teadmised veebikeskkonna võimalustest. Ükskõik kui haritud inimene värbamise vallas ka ei ole, kui ta ei oska kasutada tänapäevaseid tööriistu, siis ei suuda ta ära kasutada kogu veebi potentsiaali ka värbamises. Seetõttu ei maksa häbeneda ning vastutust oma ala spetsialistidega jagada. Või siis abi küsida,” julgustab Oder ettevõtteid.

Turuliidrite know-how

Karla Oderi sõnul arvatakse ekslikult nagu oleks CV-Online vaid tööportaal kuhu on võimalik ainult töökuulutusi lisada. „Tegelikult pakume nii klassikalisi värbamisteenuseid kui ka kaasaegseid värbamisturunduse erilahendusi,“ selgitas Oder. „Seega oleme üks mõjukamaid värbamispartnereid Eestis.“

Ettevõtted, kes nende teenuseid kasutavad, teavad, et professionaalselt teostatud värbamine aitab organisatsioonil hoida kokku aega ja raha ning tõstab tõenäosust, et õigesse rolli valitakse õige töötaja. „Kahjuks on turul olukord, kus personalispetsialistid on pidevalt „tuld kustutamas“ ning uute inimeste leidmiseks kulub nii palju aega, et olemasolevad töötajad jäävad unarusse. Meie saame selles osas toeks olla ning võtta värbamise väljakutse enda peale. Samas jääks ettevõtte personalitöötajal aega selleks, et tegeleda teiste tähtsate küsimustega nagu töötajate heaolu ettevõttes,“ kinnitas Oder. „Meie eesmärgiks on aidata ettevõtetel täita oma ärilisi eesmärke ja kasvuootust, viies ettevõtteid kokku tegusate talentidega.“

Jõuda õige sihtgrupini

Oder selgitas, et tavaline töökuulutus jõuab tänapäeval vaid passiivsete kandidaatideni. Statistika näitab, et CV.ee tööportaali külastab kuus umbes 300 000 inimest. “Kuid see teine 300 000 kandidaati tuleb kätte saada teistest kanalitest. Turu liidrina näeme värbamisturunduses potentsiaali, mida oleks patt jätta kasutamata. Näiteks võimaldab tööpakkumise reklaam sotsiaalmeedias tõsta töökuulutuse kandidaatide arvu vähemalt 30%. Kui sotsiaalmeedia reklaami ja CV.ee töökuulutuse koosmõjud täielikult välja mängida, siis lausa 50%. Sisuliselt võib öelda, et täna otsib töö inimest, mitte inimene tööd,” kinnitas Oder.

Ettevõtete jaoks tähendab see seda, et kui minevikus oli võimalik tavalise töökuulutusega tõmmata piisavalt tähelepanu, siis nüüd peab tulemuse saavutamiseks rohkem pingutama, et õiget sihtgruppi tabada. Esmane asi, mida tuleb kõigepealt üle vaadata, on ettevõtte töökuulutuse tekst ja visuaal. Tihti on töökuulutuse sõnum läbimõtlemata ja sellega üritatakse kõiki sihtgruppe korraga kõnetada.

“Värbajad ei tea oma ettevõtte USP’i (unique selling proposition),” imestas Oder. "Alles pärast esimest ebaõnnestunud värbamisprotsessi võetakse CV-Online spetsialistide nõu kuulda või tullakse selles osas abi küsima. Oleme selles valdkonnad väga palju muutuseid läbi viimas ning ärikliente harimas. See on meie igapäevane töö ja missioon, et ettevõtted pakuksid kuulutusi, mis kandidaate kõnetavad. Vaid nii saame tuua ettevõtete jaoks piisavalt kandidaate ja pakkuda seeläbi ka erakliendile paremat kvaliteeti,” tunnistas Oder.

Märksõnad paika

Selleks, et töötaja otsing oleks paremini sihitud, soovitas Oder enne otsingu alustamist ära määratleda kandidaadi profiil ehk sihtgrupp, keda tahetakse kuulutusega kõnetada. Seejärel tuleks paika panna USP (unique selling proposition) ehk kuidas tööandja eristub konkurendist ning milline on nende väärtuspakkumine kandidaadile.

“Esmastasandi töötajat ja tippjuhti pole võimalik samade sõnumitega kõnetada,” toonitas Oder. Seejärel tuleb teavituseks valida õiged kanalid. Selles osas saab CV-Online kindlasti abiks olla ja suunata ettevõte õigete teenusteni nende portfellis.

“Kui mõne profiili ja valdkonna puhul toimib näiteks sotsiaalmeedia reklaam + töökuulutus imehästi, siis mõne teise puhul toimib personaalne touch paremini. Sellisel juhul soovitame alati meie professionaalsete kogenud värbajate abi kasutada,” rääkis Oder. “Selleks on meil portfellis palju erinevaid värbamisteenuseid olenevalt, kui suure osa läbiviimist värbamisprotsessist klient meilt ootab. Sisuliselt on võimalik kogu protsess 100% ulatuses koos töötaja paigutusega meie poolt ära organiseerida.”

"Ettevõtte jaoks on kõige lihtsam ja mugavam lahendus alati otse meiega kontakti võtta, sest nii saame pakkuda värbamisteenuste rätseplahendusi vastavalt kliendi vajadustele," selgitab Oder. “Alati ei pruugi kõike kodulehelt üles leida, kuid see ei tähenda, et me ettevõtete soovide täitmiseks võimelised pole. Meie motoks on "Kui värbamine on väljakutse, siis pane meid proovile!",’’ toonitab Oder.

Jaga lugu:
PERSONALIUUDISTE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad personali uudised igal nädalal enda postkasti.

Personaliuudised.ee toetajad:

Kai Miller
Kai MillerPersonaliuudised.ee juhtTel: 5330 5136
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700