• 20.10.25, 10:15

Tööjõupuudus ja tellimispõhine majandusmudel kasvatavad maailmas teenindusrobotite müüki

Maailmas müüdi 2024. aastal ligi 200 000 professionaalset teenindusrobotit, mis tähistab aastaga 9% kasvu, selgub Rahvusvahelise Robootikaföderatsiooni (IFR) iga-aastasest raportis. Nõudlust kasvatavad tööjõupuudus, vananev rahvastik ja paindlikumad ärimudelid nagu robotite rentimise teenus.
Kõige nõutumad olid 2024. aastal transpordi- ja laorobotid.
  • Kõige nõutumad olid 2024. aastal transpordi- ja laorobotid.
  • Foto: PAL Robotics
“Teenindusrobotite järele on tugev nõudlus väga erinevates valdkondades,” ütles IFR-i president Takayuki Ito. “Et vältida suurt alginvesteeringut, eelistavad paljud ettevõtted nüüd roboti renti või teenust – robotiteenuse turg kasvas mullu lausa 31%.”

Seotud lood

Arvamused
  • 10.10.25, 13:09
Personalijuht: toome noored liftijärjekorrast ära ja paneme redelil ronima
Kiiresti õpitav töö pole karistus, vaid võimalus!
Eestis on töötud neljandik noortest, kuid lahendus ei peitu etteheidete tegemises, vaid julgustamises ja hoiakute muutmises kiiresti õpitavate tööde suhtes, kirjutas Krausberg Eesti personalijuht Helina Peet Äripäevas.
Uudised
  • 02.10.25, 11:19
AI pani paika: järgmised sammud personalitöös, kuhu tehnoloogiat rakendada
Kui seni on personalijuhid arutanud, kuidas AI saaks värbamist ja administreerimist lihtsustada, siis AI enda pakutud ideed avavad hoopis laiema vaate.
Uudised
  • 30.09.25, 10:00
Välistalent Eestis: ettevõtete päris kogemused ja õppetunnid
Üha rohkem Eesti ettevõtteid seisab silmitsi küsimusega, kuidas leida ja hoida tipptalenti. Tööjõupuudus, eriti spetsiifiliste oskustega ametikohtadel, on reaalsus pea igas sektoris.
Uudised
  • 24.09.25, 10:24
Tööjõupuudus sunnib tegutsema, kuid otsuseid tuleb teha andmete, mitte kõhutunde põhjal
Eesti Tööandjate Keskliit ja Eesti Kaubandus-Tööstuskoda tervitavad valitsuse plaani luua tööjõupuuduses valdkondadele erisus oskustöötajate värbamiseks välismaalt. See aitab tuua Eestisse uusi oskuseid, kasvatada majanduse konkurentsivõimet, luua täiendavaid töökohti ja suurendada riigi maksutulusid.
  • ST
Sisuturundus
  • 27.11.25, 14:08
Millised võivad olla ärikliendi nähtamatud valupunktid taksoteenuses ja kuidas Forus Takso neid lahendab?
Forus Takso näeb oma kogemuse põhjal, kuidas kliendid väärtustavad üha rohkem turvalisust, puhtaid sõidukeid ning professionaalse taksojuhi olemasolu. Forusel on väga palju ärikliente, kes ootavad eelkõige läbipaistvat hinnastamist – lisatasudeta ja peidetud kuludeta. Täpselt sama oluline on kiire ja inimlik klienditugi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele