25. veebruar 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas tööandja turundusega kulusid kokku hoida

Tööandja bränd on organisatsiooni kuvand tema praeguste töötajate ja väliste sihtgruppide peas kui "suurepärane koht, kus töötada.”
Autor: pixabay.com

Selleks, et saavutada ettevõtte kasv ja konkurentsieelis, on tarvis ligi meelitada, hoida ja motiveerida töötajaid. On aeg tuua turunduslik mõtlemine ka personalivaldkonda – on aeg töötada välja oma tööandja bränd.

Tööandja bränd on organisatsiooni kuvand tema praeguste töötajate ja väliste sihtgruppide (nt potentsiaalsete uute töötajate) peas kui „suurepärane koht, kus töötada”.

Mida teadmisepõhisemaks majandus muutub, seda suurema lisandväärtuse toovad kaasa andekad inimesed. Inimesed, kellel on ettevõtte eesmärkide täitmiseks vajalikud oskused, kogemused ja teadmised, on strateegilise tähtsusega töötajad. Tihtipeale näeme, et ettevõtete juhid elavad iganenud teadmises: oleme olukorras, kus kõik tahavad meile tööle tulla. Tänapäeva reaalsus on aga hoopis teine. Eksperdid peavad Eesti majanduskasvu suurimaks takistuseks kvalifitseeritud tööjõu, mitte aga töö puudust.

Seitse rahalist kokkuhoidu, mida toob kaasa edukas tööandja bränd

Arvukad uuringud on näidanud tööandja brändi positiivset mõju ettevõtte majandustulemustele. Tugeva tööandja brändiga ettevõtetel on enam kui kaks korda madalamad värbamiskulud, tõestas Ameerikas enam kui 2250 värbaja seas tehtud uuring. Tööandja brändi seitse rahalist mõju ettevõttele on: 

madalamad värbamisprotsesside kulud (reklaam, värbamisagentuuride tasud, juhtkonna intervjueerimisele kuluv aeg, hindamiskeskus). väiksemad tööjõuvoolavuse kulud (töösuhte lõpetamise kulud, taasvärbamise kulud). Uuringud näitavad, et tugevama tööandja brändiga ettevõtetes on 28% madalam tööjõuvoolavuse määr kui teistes ettevõtetes.väiksemad inimkapitali kulud (kogu palgakulu, puudumiskulud, koondamiskulud). The Economisti andmetel toob tugev tööandja bränd kaasa tuntavaid kasusid, seehulgas 10% ulatuses palgakulude vähenemise.suurem produktiivsus (töötaja loodav lisandväärtus ettevõttele). Inglismaa jaemüüjate seas korraldatud uuring näitas, et töötajate pühendumisnäitaja tõus ühe punkti võrra viie punkti skaalal tõi kaasa 9% müügikasvu kaupluse kohta.puhaskasum töötaja kohta. TNS Emori juhtekspert Mari-Liis Eensalu sõnul on ettevõtte maine tööandjana tugevas korrelatsioonis ettevõtte kasumlikkusega.Kõrgem aktsiate hind/ettevõtte turuväärtus.Parem ROI ehk investeeringu tasuvus.

Strateegiline tööandja bränding on Lääne-Euroopas ja Ameerikas juba levinud praktika. Mõiste „tööandja bränd” võeti esmakordselt kasutusele 1996. aastal Inglismaal. Rahvusvaheliselt tuntud brändide Ernst & Young, Mars Corporate, Linkedin, Coca-Cola, Facebook, Marriott International, Nike, Amtrak, IKEA, Google, Amazon jt töötajate ridadesse kuuluvad inimesed, kelle ametinimetusse kuulub sõnapaar tööandja bränd ja nende igapäevatöö kujutab endast just strateegilise tööandja brändi eest vastutamist.

Allikas: Brandemi blogi

Autor: Kaisa-Triin Karu, Brandem

Jaga lugu
Personaliuudised.ee toetajad:
Kai MillerPersonaliuudised.ee juhtTel: 5330 5136
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700