30. mai 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas töökeskkonda inspireerivalt sisustada

Foto: Marit Talunik, Brandem
Brandem kolis hiljuti uude kontorisse Järvemetsa majas ja nagu kõiki värskeid „koduomanikke”, ootab ka neid ees oma uue pesa sisustamine.Turundusjuht Pille Riin Pettai arutleb, millele kõigele tuleks uut kontorit sisustades tähelepanu pöörata, et töötajad end seal hästi tunneks.

Töökeskkond on esimene samm motiveeritud ja õnnelike töötajateni

69% tööotsijatest peab mõnusat füüsilist töökeskkonda väga või pigem oluliseks kriteeriumiks ametikoha kasuks otsustamisel, kui neil on võimalus valida mitme sobiva tööpakkumise vahel, selgus Brandemi ja Palgainfo Agentuuri korraldatud Eesti suurimast tööturu-uuringust (2015).

Kujundades ruume nii, et inimesed tunnevad end mugavalt ja turvaliselt, saab tööandja vastutasuks hulga lisaväärtusi. Näiteks tõuseb inimeste emotsionaalne heaolu, tänu millele on nad motiveeritumad ja produktiivsemad oma töös. Õnnelikud töötajad tagavad paremad töötulemused ja rahulolevad kliendid.

Töökeskkond kui ettevõtte visiitkaart

Töökeskkond on üks võimalus end tööandjana märgatavaks teha. Töökeskkonda tasuks seostada nende omaduste ja väärtustega, millega soovitakse end kui tööandjat positsioneerida (peamine omadus või väärtus, millega soovitakse, et sihtrühmad tööandjat seostaksid). See aitab meelitada ligi töötajaid, kes väärtustavad samu asju, ja toetab tööandja brändi kinnistumist nende teadvuses.  Olulisi väärtusi tasub kommunikeerida igal võimalikul viisil, sh ka töökeskkonna kaudu, nii talletub ettevõtte positsioon ajapikku ka avalikkuse teadvuses ja järgmine kord töötajaid otsides juba teatakse, millise tööandjaga on tegu!

Millele pöörata tähelepanu töökeskkonda valides ja kujundades?

Asjad, mis meid töökohal hommikust õhtuni ümbritsevad, on olulisemad, kui arvame. Millele võiks siis esmajoones tähelepanu pöörata?

Kontori asukoht. World Green Building Councili uurimuse kohaselt on töötajad, kellel avaneb vaade välja, 25% produktiivsemad. Kui võimalik, siis planeeri kontoriruumid vaatega metsale, pargile, hoovile või aiale. Kaasaegne linnaplaneering võimaldab selliseid lahendusi leida isegi linna südames.

Elav loodus. Kui vaadet käepärast võtta ei ole, on abiks eluslooduse toomine kontorisse. Lilled, põõsad, puud, koerad … kõik toimib. Veendu lihtsalt enne, et sinu ülemus ja kaastöötajad on sellega nõus (ja et kellelgi allergiat ei ole)!

Stressirohke teekond tööle. 45% töötajatest kurdab, et nende teekond tööle on stressirohke, ütleb World Green Building Councili uurimus. Saad stressitaset vähendada, soodustades töötajate liikumist kontoris või võimaldades kasutada lähedalasuvaid spordiklubisid.

Värvid ja sõnumid. Kasuta oma kontoris värve, sõnumeid ja disainelemente, mis äratavad inimeste tähelepanu ja kutsuvad neid kaasa mõtlema. Nii aitad hoida oma töötajate meeled erksad ja võid kindel olla, et klientidel on pärast kohtumist rääkida ka muust kui põhjalikust müügikohtumisest (näiteks sinu inspireerivast kontorist).

Müra. Ainult 29% töötajatest on rahul müratasemega kontoris, ütleb töökeskkonna analüüsile keskendunud ettevõte Leesman Index. Seda protsenti on võimalik hõlpsasti tõsta, kui planeerida töökeskkonna ruumid tegevusi ja töölaadi arvesse võttes. Eesti teadvuse- ja ajuteadlane Jaan Aru andis personalijuhtide aastakonverentsil soovituse eristada töökeskkonnas järgnevaid ruume: mõttetöö- , koostöö- ja tukastamise ruumid.

Koosolekuruumid. Kokkutulemise põhjuseks on enamasti eesmärk jõuda lahendusteni kiiresti ja efektiivselt. Sageli on koosolekute tulemuseks aga lõputuna näivad monoloogid, hapnikupuudus ja kurnatud töötajad. Koosolekuruumi planeerides veendu, et seal oleks piisavalt ruumi istuda, astuda ja hingata kõikidel sinu töötajatel ja külalistel. Olenevalt töö iseloomust võid lisada ka mängulisi elemente, mis võimaldavad esinemise aega jälgida ja piirata.

Individuaalsus. Anna oma töötajatele võimalus disainida oma töökeskkond ja seda ümbritsev neile sobiva ja inspireerivaga. Hea, kui kontoris ei ole paika pandud kindlad töökohad, vaid töötajad saavad valida oma töölaadiga kõige paremini sobiva lahenduse, olgu selleks siis lauad, mis võimaldavad arvutit kasutada ka püsti seistes, või siis ruumid, mis lubavad teisi segamata muusikat kuulata. See annab töötajatele võimaluse tunda end koduselt ja turvaliselt.

Puhkus. Ei piisa ainult sellest, kui täidad kontori rõõmsate värvide, motiveerivate sõnumite jakaasaegsete lahendustega. Lisaks motiveeriva töökeskkonna tagamisele pead kindlaks tegema, et su töötajatel on võimalik ka puhata. Hea, kui on võimalus omaette mõtteid korrastada, aga ka koos kaaslastega akusid laadida.

Autor: Pille Riin Pettai, Brandemi turundusjuht

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456