13. september 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

5 olulist uuendust värbamises, mida iga tööotsija peaks teadma

Palju on räägitud, sellest, et värbamise praktikad on muutnud ning edukast värbamiskampaaniast ei puudu tänapäeval enam turunduse- ja müügi valdkonnas kasutatavaid meetodid. Lisaks värbamise praktikatele ja hädavajalikele kompetentsidele, on muutunud ka tööotsijate lähenemine kandideerimisprotsessile.

Uudne lähenemine värbamisele näiteks töökuulutuste kujunduse ja ülesehituse näol, on andnud ka tööotsijatele vabamad käed kandideerimisdokumentide vormistamisel ja töövestlustel osalemisel. Aina enam leiab tööportaalidest kuulutusi, milles palutakse lisaks CV’le  esitada motivatsioonikirja asemel konkreetse ametikohaga seonduv loovtöö. Näiteks kasutas Brandem oma tiimi turundusjuhti otsides ametinimetust turundusnaut, et näidata tööga kaasnevat vabadust ja ideede lennukust. Motivatsioonikirja asemel paluti kandidaatidel saata näide oma esimest blogipostitusest uuel ametikohal. Tänu sellele säästeti olulist aega, kõnetades selle lihtsa lisaülesandega neid kandidaate, keda töö tõeliselt huvitas.

 Värbamisprojektide juhina näen iga päev hulka elulookirjeldusi, mis kõik on justkui ühe puuga löödud. Et paista värbamisprotsessis silma, julgustan kõiki oma CV-sid üle vaatama, neid isikustama ja massist eristama. Minu olulisim nõuanne on jääda ausaks. Kui ebaõnnestusite mõnes tööülesandes, siis selle aus ülestunnistus näitab, et olete inimene. Me kõik eksime vahel. Oma vigade varjamise asemel soovitan keskenduda parem sellele, mida neist õpiti ja kuhu on selle kogemuse pealt edasi liikuda.

Põhilised uuendused tööotsija vaates on leidnud aset kandideerimisprotsessi ja töövestluse läbiviimise valdkonnas. Oleme peamised neist alljärgnevalt üles loetlenud.

Curriculum vitae raudreeglid on muutunud.  Tööandjad ei oota enam tingimata Times New Roman fondis Wordi dokumente. Populaarsust koguvad elulookirjeldused, mis paistavad silma asjakohase teksti ja sellega harmoniseeriva kujundusega. Ajal, mil värbaja veedab üht CV-d vaadates mõne minuti, on oluline oma CV üles ehitada nii, et see esitleks tööotsija tugevamaid külgi tööandjale loetud minutitega.Video on uus paber. Jätkuks eelnevale punktile võib ühe olulise uuendusena välja tuua video-CV. See on hea variant kõigile neile, kelle teadmised sõnaseadmisest ja disainist kahvatuvad esinemisoskuse kõrval. Võrreldes paberi või pildiga võimaldab video kompaktselt edasi anda informatsiooni ja paista kaaskandidaatide kõrval silma innovaatilise lähenemisega kandideerimisele.Töövestlus ei eelda füüsilist kohalolu. Kui viis aastat tagasi tähendas tööandja väljapakutud töövestluse aja mittesobivus kandidaadi plaanidega suure tõenäosusega kandideerimisprotsessist kõrvalejäämist, siis täna kasutavad videosilla vahendusel töövestluse läbiviimist paljud värbajad. See on aja kokkuhoiu mõttes mugav lahendus mõlemale poolele, võimaldades teha järeleandmisi pikkades vahemaades ja isegi ajavahes.Atraktiivne profiil võib tuua sobiva tööpakkumise. Paljud tööandjad leiavad endale sobiva töötaja, kasutades selleks sihtotsingut. Selle käigus otsitakse kindlate parameetrite abil kandidaate sellistest portaalidest nagu LinkedIn ning Facebooki eriala- ja huvigrupid. Profiil, mis annab hea ülevaate kandidaadi huvidest, tööalastest saavutustest ja haridusest, mõjub professionaalselt ja tagab suurema tõenäosusega edu värbamisprotsessis.Tuttavate soovitused on olulisemad kui kunagi varem. Üle poole tööotsijatest on passiivsed kandidaadid, mis tähendab, et nad ei otsi aktiivselt tööd, kuid on atraktiivsetele tööpakkumistele avatud. Mida laiem on kandidaadi erialane võrgustik, seda suurema tõenäosusega kuuleb ta huvitavast tööpakkumisest oma tuttavalt. Kuna üle 52% tööotsijatest usaldab oma tuttavate soovitusi, on see oluline värbamiskanal nii tööotsijatele kui tööandjatele.

Allikas: Brandemi blogi

Autor: Pille Riin Pettai, Brandemi turundusjuht

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456