Eesti Supervisiooni ja Coachingu Ühingu 20. tegevusaastal on põhjust rääkida professionaalsest supervisioonist ja arutleda supervisiooni rolli üle muutuvas ühiskonnas.
- Supervisor with workers examining blueprints at table in industry Foto: Scanpix/Panthermedia
Supervisiooni on ennekõike seostatud selliste elukutsetega nagu haridus, õpetamine, teraapia, sotsiaaltöö, nõustamine ja juhtimine. Supervisiooni peamiseks kasuteguriks peetakse võimalust parandada suhtemustreid ja tegevusstrateegiaid, mis toetavad erialast arengut. Reflekteerimisoskus toetab õppimise ja kogemuse kaudu omandatud teadmiste integreerimist. Selle tegevuse kaudu tekivad uued kontseptsioonid ja lahendused, mis võimaldavad kohaneda kiiresti uuenevates olukordades. Supervisiooni võib ka defineerida kui tegevust, mis võimaldab uudsete vaatenurkade ja valikute abil mõtestada lahti pimealasid, peidetud tähendusi ja varjus olevaid võimalusi. Selles mõttes ei ole supervisioon üksnes refleksiivsuse tööriist: superviisor ei õpeta õpetajaid õpetama, juhte juhtima, nõustajaid nõustama. Supervisiooni eesmärk on uudsete lähenemiste ja tasandite integreerimine olemasolevasse suhtevõrgustikku, refleksioon aga võimaldab laiendada olemasolevate võimaluste ja pädevuse ulatust.
Seotud lood
Ideaalses maailmas tahaksime kõik elada ja töötada keskkonnas, kus kõigiga võimalikult palju arvestatakse ja ainuüksi inimeste heaolu – nii kollektiivse kui individuaalse – poole püüdlemine ongi juba iseenesest oluline eesmärk. Päris elu on ideaalist kahtlemata kaugel, mistõttu keskendubki käesolev artikkel sellele, miks on võrdsuse ja mitmekesisuse poole püüdlemine ka majanduslikult mõistlik teguviis.