20. detsember 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Juht, sa oled tähtsam kui perearst

Laenan sissejuhatuseks lause Estraveli juhilt Anne Samlikult: „Juhi kõige suurem väljakutse on hoolitseda selle eest, et töötaja oleks päevas vähemalt kaks korda õnnelik – tööle tulles ja töölt ära minnes.”
Civitta Eesti AS partner Ander Ojandu

Civitta ja sotsiaalministeeriumi koostöös veame juba mitmendat aastat peresõbraliku tööandja märgise programmi, et innustada ja juhendada Eesti organisatsioone nende teekonnal olemaks paremad tööandjad. Projekt annab võimaluse organisatsioonidel läbi mõelda kümneid või tegelikult isegi sadu erinevaid tegevusi, mille abil oma töökeskkonda töötajasõbralikumaks muuta. Kõigil neil on oma kasu ja mõju, kui neid rakendada läbimõeldult ja järjepidevalt.

Aga ühestki meetmest pole tegelikult kasu, kui juht ei pea oma töötajatest lugu, kui juhi suhtlusstiil on kritiseeriv ja alandav või ahistav. Väidetavalt tunneb suur osa töötajatest, et kõige suurem töine stressiallikas on nende otsene ülemus. Samas on tõenäoliselt äärmiselt vähe neid juhte, kes hommikuti tööle tulles seavad endale eesmärgiks töötajate elu ebameeldivaks muuta. Sellest hoolimata kohtleme me juhtidena tihti oma töötajaid teistmoodi kui oma perekonda ja sõpru.

Vaatame siis peeglisse. Kas võib olla, et hoolimata investeeringutest, mida juhtidena teeme töökeskkonna parandamisse – uus kontor, sporditoetused, puuviljad, massöörid, firma korraldatud peod ja uhked välismaised suvepäevad – oleme ühed lahjad juhid, kui suhtume töötajatesse kui asjadesse, mitte kui inimestesse, kes on sarnased meie pere ja sõpradega? Olgem ratsionaalsed ja investeerime sinna, kus investeering kõige rohkem tagasi toob. Investeerime enda ja oma kaasjuhtide suhtlusoskusesse ja võimaldame töötajatel tulla tööle rõõmsalt, teha tööd toetavas õhkkonnas, lõpetada tööpäev hea tujuga, et lasta positiivsetel emotsioonidel end tööväliselt taastoota.

Me oleme olulisel kohal töötajate sotsiaalses suhtlusvõrgustikus ja mõnikord kõige olulisem osa sellest. See tähendab, et meie mõju töötaja heaolule ja tervisele on vähemasti sama suur kui inimese perearstil. Seega on meil ainulaadne positsioon, et mõjutada positiivselt oma meeskonna käekäiku ja üldist heaolu.

Aitame oma organisatsioonil saada edukamaks ning lepime selle jaoks kokku, et ei anna põhjust rääkida juhtidest kui ülbetest ja kalkidest mölakatest, kelle tõeline mina avaldub alles juhiks saades. Suhtume oma positsiooni tõsiselt ja toetame töötajate heaolu igapäevaselt, et arstile minna ei oleks vajagi.

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456