Autor: Gertrud Sild • 7. oktoober 2019

Kandidaadikogemus: räägivad Päästeamet ja Cleveron

Kandidaadikogemus on miski, millest paljud ettevõtted räägivad, kuid vähesed pakuvad seda meeldivas ja meeldejäävas võtmes. Positiivselt meelde jääv kandidaadikogemus toetab tööandja head mainet ja aitab paremaid värbamistulemusi saavutada.
Foto: Pixabay

Olukorras, kus vabu töökohti on palju rohkem kui tööotsijaid, mängib kandidaadikogemus olulist rolli selles, millise ettevõtte kasuks kandidaat lõpuks otsustab. Tuleb meeles pidada, et kandidaat on praegusel tööturul soodsamal positsioonil kui ettevõtted ning seetõttu on kandidaadikogemus olulisem kui kunagi varem.

Brandem intervjueeris Päästeametit, kes pälvis 2019. aasta unistuste tööandja tiitli, ja Cleveroni kes on silmapaistev tööandja erasektoris, et uurida, kui oluliseks peavad nemad kandidaadikogemust ning milliste meetmetega nad positiivset kandidaadikogemust kujundavad. Päästeametist vastas küsimustele personali ja asjaajamise osakonna juht Katrin Ehala ning Cleveronist personalijuht Katrin Koovit.

Miks on oluline, et kandidaadikogemus oleks meeldejääv?

Päästeamet: Iga organisatsioon on täpselt seda nägu, kuidas temast räägitakse. Kandidaatidele, kellele oleme juba silma jäänud (nad on teinud esimesed sammud organisatsiooniga liitumiseks) on ülioluline olla kogu värbamisprotsessi vältel nende jaoks olemas. Selle alla käib palju tegevusi, mis pole alati kergete killast, arvestades kandidaatide arvu või spetsiifilise ametikoha täitmise puhul selgitus- ja ka motiveerimistööd. Isegi kui kandidaat ei osutu valituks sel korral, ei tähenda see, et me ei võiks tulevikus head koostööd teha. Meil on ägedaid kogemusi, kus kandidaadid, kes ei osutunud valituks, meid hiljem tänavad ja ütlevad, et pole enne nii ägedal vestlusel käinudki. See on hea turundus meile ja positiivne kogemus kandidaadile.

Milliseid meetmeid kasutate, et leida üles parimad kandidaadid?

Cleveron: Parimate kandidaatideni jõuame loodetavasti mitmete tegevuste kaudu, näiteks Cleveron Challenge (tootearendusvõistlus), Cleveroni Akadeemia (rakenduskõrgharidus), värbamissündmused, konverentsidel ja messidel esinemine, konkursside võidud, meediakajastused jne. Pean oluliseks rõhutada, et me põhimõtteliselt ei maksa meediakajastuse ja konkurssidel nomineerimise eest.

Päästeamet: Sotsiaalmeedia, otsekontakt ja suhete loomine. Heade kandidaatide leidmine kestab kogu aeg, isegi kui konkursse pole parasjagu käimas. Sisemised saadikud, kes tutvustavad oma tööd. Õnnelikud töötajad, kes ei karda öelda, et töötavad unistuste tööandja juures.

Milliste võtetega pakute kandidaadile eristuvat kandidaadikogemust?

Cleveron: Värbamises küsime tihti video CV-d, samuti palume lõppvooru kandidaatidel lahendada kas koduülesandeid või testime neid kohapeal. Lõppvoorus teeme kandidaadile ringkäigu meie töökeskkonnas ja tutvustame tiimi. Proovime alati võimalikult kiiresti kandidaati tulemustest teavitada, et vähendada ooteajast tingitud ärevust. Värbamisintervjuudele kaasame otsese juhi ja tihti ka tiimi liikmed, et kandidaat saaks parema ülevaate töös olevatest teemadest ja väljakutsetest. Intervjuu käigus anname ülevaate väärtuspakkumisest ja tutvustame ettevõtte mentorlusprogrammi, kus uued töötajad osalevad. Meie jaoks on oluline, et kandidaat suudaks end juba enne tööle asumist cleveroonikuna ette kujutada.

Päästeamet: Näitame Päästeametit kohe esimesest kontaktist sellisena, nagu me oleme – sõbralikud, abivalmid, julged, avatud, ausad, ägedad. Nii tööl kui ka kandideerimisel peab valitsema tasakaal – oleme asjalikud, kuid nalja peab ka saama.

Mille kohta olete hiljem kandidaatidelt positiivset tagasisidet saanud?

Päästeamet: Kindlasti oleme palju kiitust saanud eristuvate töökuulutuste kohta. Töökuulutused on üheselt arusaadavad töö ja tööülesannete mõttes, kajastame kuulutuses töötasu ja teisi väärtuspakkumisi. Kandidaadid, kelle oleme tööle võtnud, on kiitnud eelkõige meeldivat ja südamlikku vestlust. Samuti oleme saanud head tagasisidet grupivestluste kohta. Personaalse tagasiside eest nii valitud kui ka mitte valitud kandidaatidele. Positiivse õhkkonna eest – telefonivestlusel, kohtumisel käies. Siiani tehtud töö eest – oleme pildis, jätame hea mulje.

Kuidas kujundab värbamine ja kandidaadikogemus tööandja mainet?

Cleveron: Arvan, et tööandja mainet parandab paljude asjade koosmõju. Eelkõige on oluline pakutava töö tähendusrikkus, ettevõtte majandustulemused ja inimese väärtushinnangutele vastav ettevõtte sisekliima.

Päästeamet: Suuresti kujundabki tööandja mainet värbamine ja kandidaadikogemus. Oluline pole see, mis me ise arvame, et oleme, vaid see, mis meist räägitakse. Igal kandidaadil tekib Päästeametiga oma lugu ja kogemus, mida ta tõenäoliselt jagab oma tutvusringkonnas – see lugu on meie kujundada.

Kandidaadikogemuse puhul on oluline, et värbamise igas etapis – alustades töökuulutusest ja lõpetades vestlustega – hoolitsetakse selle eest, et värbamisprotsess jätaks kandidaadile positiivse ning hea tunde. Meeldejääv kandidaadikogemus kujundab tööandja head mainet ja aitab talentidel leida tee sinu ettevõttesse.

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456