Autor: Raamatupidaja.ee • 24. märts 2020

Uuendatud: Kuidas toimub töötasu hüvitise taotlemine Töötukassast?

Töötukassa lubab valitsuse käivitatud ettevõtete ja töötajate toetusmeetmete raames märtsi palgatoetused välja maksta hiljemalt 15. aprilliks. Kuidas see kõik toimuma hakkab ning kust saada informatsiooni?

Kuidas hakkab toimuma Töötukassast toetuse taotlemine?
Autor: Pixabay

Töötukassa kommunikatsioonijuht Annika Koppel kinnitab plaani palgatoetused välja maksta hiljemalt 15. aprilliks. "Hetkel käib veel tehniliste lahenduste testimine ning taotluste vastu võtmise kuupäev avaldatakse esimesel võimalusel. Koos taotluste vastu võtmise kuupäevaga saame välja öelda ka aja, millal saame täpsema info taotlemise kohta kõigile soovijatele anda."

Huvi informatsiooni järele on väga suur ning uuendame oma keskkonnas toetusega seotud uudisvoogu regulaarselt. Ühiselt koos Töötukassaga palume mõistvat suhtumist ning lubame täpse info, sh veebiseminari kuupäeva ja aja teatada esimesel võimalusel. Anname endast parima, et see toimuks nii vara kui võimalik.

Raamatupidaja.ee ärijuht Marianne Lõhmus lisab, et "suure huvi tõttu oleme muutnud veebiseminari formaati ning teeme selle nähtavaks kõigile ilma eelneva registreerimise vajaduseta".

Veebiseminari kõige hilisem kuupäev saab olema 13. aprill 2020, kuid tõenäoliselt saame informatsiooni jagada siiski varem. Kes on tänaseks end veebiseminarile kirja pannud, neile saadame vastava teavituse e-mailile.

Veebiseminar jääb ülesse hiljem ka järelvaadatavana nii Raamatupidaja.ee kui ka Töötukassa kanalitesse. Jälgi informatsiooni Töötukassa ja Raamatupidaja.ee veebilehel.

Veebiseminari vaatamise võimalus tekib aadressile: www.raamatupidaja.ee/tootukassa

Töötasu hüvitist makstakse töötajale, kelle tööandja tegevus on erakorralistest asjaoludest tulenevalt oluliselt häiritud. Hüvitis tagab töötajatele sissetuleku ning aitab tööandjatel ajutised raskused üle elada, et ei peaks töötajaid koondama või tegevust lõpetama.

Tänaseks on teada, et hüvitise väljastamise aluseks on 3 kriteeriumi, millest vähemalt kahele peab ettevõte toetuse saamiseks vastama:

* tööandja käive või tulu on sellel kuul, mille eest hüvitist taotletakse, langenud vähemalt 30% võrreldes eelmise aasta sama kuu käibe või tuluga;

* tööandjal ei ole vähemalt 30% töötajatest kokkulepitud mahus tööd anda;

* tööandja on vähemalt 30% töötajatest vähendanud töötasu vähemalt 30% või alampalgani.

Raamatupidaja.ee ja Töötukassa ühisel veebiseminaril saavad vastuse kõik toetusmeetmega seotud küsimused, mis ettevõtjatel, tööandjatel ja raamatupidajatel toetusega seoses võivad tekkida.

- Missugused tingimused kehtivad töötajale?

- Kuidas taotlemine käib?

- Missugused dokumendid tuleb esitada?

- Kas on piiranguid ettevõtetele või sektoritele?

- Kuidas arvestatakse hüvitise summa?

- Kuidas jaguneb maksukoormus?

- Mismoodi vormistatakse kokkulepe töötajaga?

- Mis perioodil saab toetust kasutada ja taotleda?

- Mis saab, kui peale hüvitise saamise perioodi tuleb töötaja siiski koondada?

- Mis kuupäevast saab toetust taotlema hakata?

- Kust saan abi?

- Kui vähem kui aasta vanad ettevõtted ei saa toetust?

- Kas toetus laieneb MTÜ-dele, SA jt ettevõtlusvormidele?

Veebiseminari viib läbi Töötukassa ametlik esindaja.

Jaga lugu
Personaliuudised.ee toetajad:
Kai MillerPersonaliuudised.ee juhtTel: 5330 5136
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700