Projektijuhtimise maailm keerleb järgnevatel aastatel veelgi tempokamalt. Uued tehnoloogiad, sotsiaalsed muutused ja keskkonnaga seotud nõudmised tõukavad personalijuhte tagant leidma veelgi teravamaid töövõtteid.

- IT Koolituse ja Äripäeva Akadeemia koostööpartner ning koolitaja Anneli Ohvril.
- Foto: Rain Jüristo
Tugevalt personalijuhilt oodatakse lisaks tegevuste ja ressursside juhtimisele ka visionääri, muutuste juhi ja coach’i kompetentsi. Siin on sulle viis kriitilist oskust, mille arendamine personalijuhti kindlasti alt ei vea.
1. Tehisaru kasutamine
Uue ajastu projektijuhi üks võtmeoskusi saab olema tehisintellekti kasutamine. AI-l on erinevate projektide juhtimises seninägematu potentsiaal alates riskianalüüsist kuni automatiseeritud ülesannete täitmiseni. AI võib näiteks analüüsida suuri andmemahte ja aidata kiireid otsuseid vastu võtta. AI saab enda peale võtta igapäevaseid ülesandeid, nagu koosolekute ettevalmistamine ja protokollide kirjutamine, päringute saatmine, staatusaruannete koostamine või projektiplaani muutused. Tehisintellekt võib ennustada probleeme, mis võimaldab märgata aegsasti takistusi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Nii saab personalijuht keskenduda strateegilisematele ja loovamatele ülesannetele, AI osaks jääb rutiinne ja ajakulukas töö. AI on juba täna personalijuhi digitaalne assistent, tiimi liige, kellele delegeerimine on igapäevane norm. Nii toimetades on võimalik uuringute väitel saavutada isegi 40% efektiivuse tõus.
2. Agiilsus
Projektide juhtimine vajab järjest enam agiilsust – võimet kiiresti ja paindlikult kohaneda. Varasemalt kasutati sageli koskmeetodit, kus viidi ellu seda, mis planeerimise etapis paberile pandi, nüüd aga tuleb kiiresti kohaneda ilmnenud muutustega. Uuringute andmetel juhitakse vaid kümnendikku projektidest klassikaliste meetoditega, lõviosa viiakse ellu adaptiivselt või hübriidselt. See aga nügib leidma uusi sobivaid tööriistu ja -võtteid, mis toetavad adaptiivset lähenemist.
3. Muutuste juhtimine
Sageli on projektide eesmärk organisatsioonis muutusi juhtida.Üleminek uutele töömeetoditele, süsteemidele või tehnoloogiatele on sageli keerukas, segadust tekitav ja nõuab töötajatelt käitumise muutmist või ka uute teadmiste omandamist. See võib tekitada stressi, loob soodsa pinnase vastupanule ja väärata projekti õnnestumist.
Vastupanu vältimiseks tuleks kraadida sidusgruppide meelsust ja kaasatulemise valmidust, vajadusel hoogu maha võtta. Hea muutuste juhtimine peab algama enne projekti ametlikku starti ja jätkub ka pärast finišijoont.
Personalijuhi roll on muutunud varasemast mitmekülgsemaks. Veelgi olulisemaks muutub kommunikatsioon, sealhulgas kuulamisoskus, et inimestele muutuste teel toeks olla. Tõhusa töö tulemused on püsivad ja kaasatud on kõik mõjutatud osapooled.
4. Emotsioonide juhtimine
Hetkel kuum
NB! Tutvu kindlasti ka valdkonna kiirülevaatega artikli lõpus ja vii end kurssi tööjõumuutustega sektoris!
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tänast HÄMA*-maailma iseloomustab haprus, kus ka stabiilsed süsteemid võivad üleöö kaduda ja kus enam ei toimi lineaarsed põhjus-tagajärg-suhted. See on liiga kompleksne, et otsustamiseks vajaminevat infot hoomata, ning hirm on otsuseid mõjutav komponent. Tänu sellele on emotsioonide juhtimine muutunud olulisemaks kui varem.
Emotsioonide ohjamine üha pingelisemas ja ärevamas keskkonnas ning meeskonna vaimse tervise, kõrge energia ja töövõime hoidmine on muutunud kriitiliseks oskuseks. Vältimatu on mõista oma meeskonna liikmete vajadusi ja emotsioone ning neisse hoolivalt suhtuda. Personalijuht on vajadusel mentor ja coach.
5. Kestlikkuse juhtimine
Kliendid ja partnerid tahavad, et organisatsioonid näitaksid läbipaistvalt oma keskkonnamõjude vähendamist. Kestlikkus pole enam eraldi distsipliin, vaid enesestmõistetavus ettevõtluse igal tasandil. Personalijuht peab teadma, kuidas integreerida keskkonnasõbralikud ja jätkusuutlikud praktikad oma töösse. Tuleb arvestada keskkonnamõjude, energiatõhususe ja sotsiaalse vastutusega saavutamaks eesmärgid, mis on kasulikud ettevõttele, ühiskonnale ja loomulikult ka keskkonnale.
Kokkuvõttes ei ole personalijuhtidel ka tulevikus põhjust igavuse üle kurta. Muutuvad keskkonnad, projektid ja nemad ise selle sees.
* HÄMA – habras, ärev, mittelineaarne, arusaamatu. Inglise keeles BANI - Brittle, Anxious, Nonlinear, Incomprehensible.
Kui soovid oma projektijuhtimise oskusi täiendada, siis kutsun sind koolitusele! Õiged töövõtted muudavad sinu igapäevatöö lihtsamaks ja tõhusamaks.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!