Kas julged alla kirjutada väitele, et konverentsid ja seminarid on parim viis uue info omandamiseks? Aastaid konverentsiäris toimetanud endine kolleeg tegi tabava märkuse - 10 aastaga on maailm väga palju muutunud, kuid konverentsiettekanded on endiselt samasugused. Samad slaidid, samad videod, mis tõrguvad just sel hetkel, kui need käima pannakse. Igavlevad kuulajad, kes tulid kõrgete ootustega ja lahkuvad pettunult. Erandeid on, kuid mitte liiga tihti.
Ise pean ausalt tunnistama, et igavate ettekannete ajal tulevad parimad uued ideed. Aga, kui Su töö ei ole esitletavaga seotud, siis peadki igavlema ja suundud sotisaalmeediasse põnevust otsima.
Ülalkirjeldatut personalijuhtide väljasõidul ei kohta. Esmalt lööb juba südame kiiremini käima see, kui Sind tervitab rahvusvahelise suurkorporatsiooni personalimeeskond või kiirelt kasvava start-upi tegevjuht. Samavõrra on aga ettevõtte poolse vastuvõtja esitlus pigem kogemuste vahetus ja aktiivne arutelu, kui passiivne kuulamine.
Kui passiivsel kuulamisel jääb õpitu meelde lühidalt, siis arutelu käigus tekivad seosed ja võrdlusmomendid. Antud seoseid aitavad kinnistada ka eri valdkondadest tulevate personalijuhtide tagasipeegeldused ning tähelepanekud.
Kas teadsid, et kuldkala keskendub ainult 9 sekundit? Aga mis veelgi hämmastavam - inimese keskendumisvõime on praeguseks kahanenud peaaegu, et sama väikesele ajale! See tähendab, et tähelepanu köitmiseks ei piisa ainult enam teemakäsitlustest, kus kõigepealt ca 10 minutit ettekandest räägitakse oma taustast.
Kui eelmisel aastal Danske Banki grupi tööandja brändingu juht meid vastu võttis, ei näidanud ta ühtegi slaidi panga osas. Ta muidugi vabandas, et liiga arrogantselt ei kõlaks lause: “Grupi infot leiab panga kodulehelt”. Esitlus oli põnev ning käsitles ka seda, mida tegi rahapesuskandaal Danske positsiooniga värbamismaastikul.
Kui oled terve päeva kuulnud ja näinud uut ja põnevat infot, siis mingil hetkel soovid selle oma ettevõtte vaatesse lahti mõtestada. Siin tulevad appi kolleegid teistest ettevõtetest, kes – uskuge või mitte - on valmis kaasa mõtlema ja nõu andma. Distantsilt paistavad asjad teisiti - suur probleem võib kaugemalt vaadates näida oluliselt väiksemana ning ka lahendus palju käegakatsutavamana.
Miks on kõik exit room mängutoad populaarsed ? Ikka ju seetõttu, et leida põnevust! Põnevust jagub ka väljasõitudele ning see hoiab meele ärksa ja avatuna.
Sellel sügisel on Eesti Kaubandus-Tööstuskojal plaanis kaks personalijuhtide väljasõitu. 17.-18. oktoobril Viljandisse ning 6.-7. novembril koostöös Instariga korraldatav väljasõit Stockholmi.
Tule osalema!