23. märts 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kümme soovitust, mida kodulehte värbamiskanalina kasutades tähele panna

Mõistlik on valida selline sõnastus, mis aitab aru saada, et siia klõpsates jõuab huviline lehele, kust saab rohkem lugeda ettevõtte kui tööandja kohta ja võib leida vabu töökohti puudutavat teavet.
Foto: karjaarileht
Ettevõtte koduleht on üks võimalikke värbamiskanaleid, mis tööandjal juba olemas on, ja lisaks värbamissõnumite edastamisele saab seda edukalt kasutada ka tööandja brändi kommunikatsioonikanalina. Olgu siinkohal esitatud kümme mõtet, mis tekkisid edukate tööandjate karjäärilehti uurides.

1. Pealehel peaks nähtaval kohal asuma karjäärilehe informatsioon. Siinkohal on Eesti ettevõtted kasutanud arvukalt erinevaid sõnastusi nagu näiteks „meist tööandjana”, „tule meile tööle”, „töö meie ettevõttes”, „vabad töökohad”, „karjäär”, „töö- ja karjääriportaal”, „töökohad” jne. Mõistlik on valida selline sõnastus, mis aitab aru saada, et siia klõpsates jõuab huviline lehele, kust saab rohkem lugeda ettevõtte kui tööandja kohta ja võib leida vabu töökohti puudutavat teavet.2. Karjäärilehel peaksid asuma ka ettevõtte töökuulutused. Soovitan värbajal olemasolevaid analüüsida ja hinnata, kas need on ikka ettevõtte nägu ja aitavad soovitud kandidaate kõige paremini kõnetada. Kui puudub võimalus kõiki töökuulutusi alati kujundada, siis võiks professionaalidel lasta kujundada mõne töökuulutuse nendele ametikohtadele, kuhu kõige sagedamini värvatakse3. Kandideerimine peab olema lihtne! Kui mõni kuulutus kandidaati kõnetab ja ta ettevõttesse kandideerida tahaks, siis oleks hea, kui tal oleks selleks vähemalt kaks võimalust: kandideerida oma CV-ga või täita ettevõtte ankeet. Kui inimesel on juba oma CV olemas, siis tihtipeale ei ole ta huvitatud lisaankeetide täitmisest, eriti juhul, kui ankeedivormid on kilomeetripikkused ja nende täitmine võtab tunde. Samas, kui inimesel CV-d ei ole, siis oleks hea, kui personaliosakond tema kohta kandideerimiseks olulised andmed saaks, seega esmane lühiankeet võiks igaks juhuks kodulehel olemas olla.4. Teavitused vabade ametikohtade ja uudiste kohta. Kodulehele võiks lisada ka võimaluse tellida uudiskirja, millega saab hoida huvilisi kursis nii ettevõtte olulisemate tegemiste kui ka uute/vabanenud töökohtadega. Võib ju olla, et täna ei ole sul kandidaadile huvipakkuvat tööd anda, aga nädala pärast juba on – hea, kui ta saaks siis selle kohta teavituse oma e-posti.5. Videotöökuulutus kui kohustuslik komponent karjäärilehel. Lisaks võimalusele konkurentidest eristuda, annab videotöökuulutus hea võimaluse, anda ülevaade ettevõtte põhiliste ametikohtade olemusest ja sellest, mida olemasolevad töötajad arvavad ettevõttes töötamisest. Kindlasti peaks see aga sisaldama infot mida ettevõte oma töötajatele pakub.6. Töökuulutuste ja uudiste juurde võiks lisada sotsiaalmeediasse jagamise ikoonid. Kui pakkuda inimestele võimalust töökuulutusi või muud huvipakkuvat informatsiooni sotsiaalmeedia lehtedele jagada, tagab see suurema leviku, parema tuntuse ja ka võimaluse jõuda just selle kõige õigema kandidaadini.7. Edulugude kajastamine. Paljudes ettevõtetes on töötajaid, kes on alustanud mõnel teisel ametikohal kui see, kus praegu töötatakse. Kui need inimesed on vähegi nõus, siis võiks ka nende karjäärilood avalikult esile tuua. Eriti hea oleks, kui ka ettevõtte juhtide hulgas on selliseid, kes on alustanud esmatasandi töötajana: selline suur karjäärihüpe ja positiivne edulugu aitab hästi kõnetada ambitsioonikat tööotsijat.8. WIIFM rubriigi lisamine (lühend ingliskeelsest väljendist what’s in it for me) ehk miks peaks töötaja tahtma ettevõttesse tööle tulla. Väärtuspakkumine võiks olla välja toodud nimekirjana, kuhu on lisatud hüved ja soodustused, mida ettevõte tööandjana pakub. Kindlasti kõnetab tööotsijat ka konkreetne töötasu suurus, samas kui eri ametikohtadele on ette nähtud erinevad töötasutingimused, siis oleks mõistlik ikkagi selline informatsioon igas töökuulutuses eraldi välja tuua.9. Väärtused, põhimõtted, personalistrateegia jmt väljatoomine, millest ettevõtte juhtimises ja igapäevatöös lähtutakse. Kuigi paljudele on oluline ka kõik eeltoodud informatsioon, siis hindavad tööotsijad kõrgelt ka ettevõtte n-ö pehmeid väärtusi.10. Küsimuste ja vastuste rubriigi lisamine ehk korduma kippuvad küsimused. Siin võib esitada kõikmõeldavat informatsiooni, mida varasemate punktide all välja toodud ei ole. Teemasid võib olla seinast seina, alates sellest, millise ühistranspordiga kohale jõuab või kus kontor asub (asukoha paremaks illustreerimiseks võid lisada ka kaardi, pildi või videomaterjali). Välja võib tuua ka lühiinfo värbajate kohta või muud sarnased teemad, millega tööotsijad või olemasolevad töötajad tavaliselt ettevõttesse pöördunud on.Allikas: Instar

 

Autor: Helo Tamme, ISS-i personalijuht

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456