30. märts 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Miks on personaliga tegelemine on väikestes organisatsioonides isegi olulisem kui suurtes?

Kui ettevõttes on koos juhiga näiteks kümme töötajat, siis keskmiselt mõjutab igaüks tulemusi 10%, kui aga 100 töötajat, on ühe inimese keskmine mõju tulemustele 1%.
Foto: Marit Karp
Võiks ju arvata, et mida vähem on ettevõttes töötajaid, seda vähem nendega tegelema peab. Tegelikkuses on aga nii, et mida vähem on töötajaid, seda suurem on nende mõju.

Puhtalt statistiliselt arvutades: kui ettevõttes on koos juhiga näiteks kümme töötajat, siis keskmiselt mõjutab igaüks tulemusi 10%. Kui ettevõttes on 100 töötajat, on ühe inimese keskmine mõju tulemustele 1%, ehk mida vähem on organisatsioonis töötajaid, seda suurem tähtsus neil on ja seda olulisem on personaliga tegeleda nii, et neil oleks võimalus oma mõju parimal viisil teostada.

Väikesema töötajate arvuga organisatsioonides on negatiivsete juhtumite ja konfliktide mõju oluliselt suurem. Näiteks kui töötajal on kas tööga seotud või tööväliseid probleeme, mõjutab see paratamatult tööülesannete täitmise kvaliteeti. Kuna inimesed on väikeses meeskonnas oluliselt tihedamalt omavahel seotud ja sõltuvad teineteisest, siis mõjutab ühe inimese probleem oluliselt suuremal määral ka teisi.

Töökohtade vahetamine on tänapäeval väga tavaline ja keskmiselt jääb ühe töösuhte kestus alla viie aasta. Väikese ettevõtte jaoks tekitab väljaõpetatud võtmetöötaja lahkumine suure tühimiku ja kahju, mis sellega kaasneb, mõjutab väga otseselt organisatsiooni püstitatud eesmärkide täitmist.

Kuna väikestes organisatsioonides vastutab iga valdkonna eest sageli vaid üks inimene, siis selle töötaja ootamatu lahkumise korral jäädakse väga tihti hätta tema tööülesannete jagamise ja täitmisega ning uue inimese leidmise korral tema väljaõpetamise ja sissesulandumisega.

Vastupidi laialt levinud arvamusele ei ole põhjused töölt lahkuda enamasti seotud sugugi palgaga. Seetõttu on juhil kasulik märgata, mis tema töötajatega toimub, mida nad arvavad, ja pakkuda efektiivse personaliga tegelemise kaudu võimalusi, kuidas töötajad saaksid teha oma tööd parimal võimalikul viisil, kuidas üheskoos leida probleemidele lahendusi ja  kuidas hoida oma inimesi pühendunutena, et nad ei sooviks organisatsioonist lahkuda.

Allikas: PersonaliDisaini blogi

Autor: Hanna Jõgi, PersonaliDisain OÜ tegevjuht ja konsultant

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456