• 18.11.16, 10:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Onboarding ehk kuidas uut töötajat südamlikult vastu võtta

Uue inimese töölevõtmine ei lõpe kandideerimisprotsessi lõpu ja jaatava vastusega, uus töötaja on vaja ka n-ö pardale võtta ja teda sisseelamisel toetada. Kuidas seda tehes ka ettevõtet brändida?
Onboarding ehk kuidas uut töötajat südamlikult vastu võtta
  • Foto: Kersti Vannas, Instar EBC
Pärast pikka värbamisprotsessi on lõpuks õige töötaja üles leitud ja ta alustab oma esimest tööpäeva. Selleks, et uus kolleeg end ettevõttes võimalikult hästi tunneks, kasutavad paljud ettevõtted check list’i ehk kontrollnimekirja, mis võimaldab planeeritud tegevustel paremini silma peal hoida:
uuele töötajale isiklikult vastu minek;töö- ja puhkeruumide näitamine;kolleegide ja meeskonnaga tutvumine;ettevõtte kultuuri tutvustamine;võtmete, uksekaartide jmt üleandmine;ametijuhendi ja ootuste seletamine;uue töötajaga koos lõunatamine.
Uus töötaja märkab iga detaili, ta ei tea veel täpselt, kuidas on uues ettevõttes kombeks käituda ja millele suuremat tähelepanu pöörata. Eriti põnevil on ta oma töökoha pärast. Järgmine hetk võib otsustada nii mõndagi.
Uus töötaja jõuab oma laua juurde. Mida ta sealt ees leiab? Hunniku pabereid täitmiseks? Esimesed kaustad tööülesannetega? Või hoopis kimbu lilli? Tahvli šokolaadi? Firma logoga T-särgi ja pastakad? Uue töötelefoni? Just sellest hetkest algab ka tööandja sisemise brändi loomine. Kuidas sa tahad, et su töötaja oma esimest tööpäeva mäletaks, milline seos tal ettevõttega tekiks?
CactusSofti blogi on kokku kogunud kümne rahvusvahelise atraktiivse ettevõtte sisse seatud töökohta, mis näitavad kuidas need firmad oma töötajaid esimesel päeval vastu võtavad. Vaata pildigaleriid SIIN.
Kuidas võetakse teie ettevõttes vastu uus inimene ja toetatakse tema sisseelamist?
Allikas: Instari blogi
Autor: Kadri Siirman, Instar

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:59
Schneider Electric: palgapakkumine ei taga jätkusuutlikku tulemuslikkust
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele