Tänase Personalitöö aastakonverentsi avaettekande pidas Columbus Eesti infotehnoloogia valdkonna juht Ivo Suursoo, kes pakkus personalijuhtidele kolm väärtuslikku soovitust, kuidas oma juhile pärale jõuda.
3 soovitust tegevjuhilt:
Lähtu ettevõtte eesmärkidest!
Selge fookus! 1-3 eesmärki korraga!
Ole optimistlik lahenduse otsija!
Igal rollil on oma keel
Eri rollides räägivad inimesed eri asjadest. Personalijuht ütleb, et me peame olema inimeste lähedal, saavutama nendega kontakti, soodustama töö- ja pereelu ühildamist, töötajaid motiveerima ja koolitama jne, samal ajal kui juht räägib ettevõtte eesmärkidest, tulemustest, vajadustes ja muust. Kõik, mis ei ole eesmärgipärane, on liigne kulu, mis tuleb elimineerida.
Vali juhile oma eesmärkide selgitamiseks õige küsimus, kas:
Mida peaks sel aastal personalitöös uut tegema?
või hoopis:
Mis on ettevõtte eesmärgid ja mida tuleks personalitöös teha, et neid ettevõtteid saavutada?
On tõenäoline, et juht võtab paremini vastu ettevõtte eesmärkidega seotud ettepanekud. See on tihtipeale sõnastamise küsimus, ent tasub seostada oma eesmärgid ettevõtte eesmärkidega!
Kolm soovitust personalijuhile
1. Fookus olulisele! Keskendu sellele, mis on ettevõtte eesmärkide seisukohalt tõepoolest tähtis. Pole tarvis teha asju lihtsalt tegemise pärast.
2. Mida vähem on eesmärke, seda suurem on tõenäosus, et need saavad tehtud. 1-3 eesmärki saavutada on tõenäoline, ent kui neid on üle 10, siis jäävad usutavasti paljud neist täitmata. Pole mõtet tegeleda väheoluliste asjadega, vaid vali välja need 1-3 eesmärki, mille täitmine aasta jooksul on tõenäoline. Juhid näevad suurt pilti ja mõistavad prioriteete.
3. Proovi olla osa lahendusest, mitte osa probleemist. Ära ole probleemide svamm, mis kogub kõigi töötajate probleemist endasse, nii on raske oma ettepanekuid juhtkonnale kommunikeerida.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tugev ja motiveeritud meeskond ei sünni iseenesest – selle aluseks on selge ja
argumendil põhinev suhtlus. Selge ja struktureeritud suhtlemine pole lihtsalt "tore omadus" – see on hädavajalik, et meeskond suudaks teha tõhusat koostööd, langetada informeeritud otsuseid ja tulla toime keeruliste olukordadega. Kui kommunikatsioon on kaootiline ja arusaamatu, siis võime olla kindlad, et probleemid kuhjuvad ja takistavad meeskonna edasiliikumist. Kuidas kujundada töökeskkond, kus iga tiimiliige tunneb end kaasatuna, väärtustatuna ja motiveerituna?