14. märts 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Peamised vead, mida riskianalüüsi käigus tehakse

Foto: Scanpix/Panthermedia
Töökeskkonna riskianalüüs on kohustuslik igas asutuses (ettevõte, MTÜ, SA jne), kus on vähemalt üks töölepinguline töötaja. Ei ole vahet, kas tegu on suure või väikese ettevõttega – riskianalüüs tuleb teha nii või teisiti.

Riskianalüüs on süsteemne, struktureeritud ja analüüsiv protsess, millest selgub, millised ohud töötaja tervist ja heaolu mõjutavad, kui tõenäoliselt need esinevad ja mis on nende tagajärg. Riskianalüüsist peavad selguma võimalikud ohud igale töötajale. Selle alusel saab saata töötaja tervisekontrolli. Riskianalüüsist peab lisaks ilmnema, milliseid isikukaitsevahendeid töötajad kasutama peavad, millised ohumärgid või märgistused tuleb kasutusele võtta, millised ohutusjuhendid on vaja koostada, mis vajab pidevat kontrolli ehk sisekontrolli jne. Riskianalüüs on oluline dokument ka selleks, et tagada üldine ettevõtte ohutuskultuur, sest see annab väga hea ülevaate töökeskkonnast ja puudustest.

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456