Autor: Personaliuudised.ee • 14. november 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tööandja peab end töötajale maha müüma

Eesti Rakendusuuringute Keskuse CentAR ja rahandusministeeriumi korraldatud uuringu kohaselt on töötajate rahulolu ja pühendumine tööle võrreldes kolme aasta taguse ajaga langenud nii avalikus kui ka erasektoris.

CentAR vanemanalüütiku Janno Järve sõnul on kõige enam halvenenud töötajate hinnang töö mõttekusele, samas kui ainus näitaja, mille puhul võrreldes 2015. aastaga olulist langust toimunud ei ole, oli rahulolu töökoormusega.

„Pühendumuse langus ei tähenda seda, et töö on muutunud raskemaks – pigem on muutunud töötajate väärtushinnangud ja ootused tööle. Töötaja tahab tunda, et ta mitte lihtsalt ei teeni oma elustandardi toetamiseks raha, vaid teeb midagi, millel on laiem ühiskondlik tähendus või eesmärk. Tööandjad aga peavad väärt töötajate leidmiseks ja olemasolevate töötajate motiveerimiseks pöörama lisaks töötingimustele ja hüvedele oluliselt rohkem tähelepanu n-ö pehmetele väärtustele,” nentis Järve.

CentAR kogus veebiküsitluse käigus ühtekokku 4375 avaliku sektori teenistuja tagasisidet ja kõrvutas tulemused 500 erasektori töötaja hinnangutega. Vastajatel paluti hinnata oma rahulolu töökollektiivi ja juhiga, arengu- ja karjäärivõimalusi, töötasu, töökoormust ja palju muud.

Ühtekokku hangiti hinnanguid 18 teemavaldkonnale, millest pea kõigis tuvastati kolme aasta taguse uuringu tulemustega võrreldes halvenemine. Lisaks töö mõttekusele oli langenud ka rahulolu informeerituse, tööandja maine ja juhtimiskultuuriga.

„Eesti majandus on taas jõudnud staadiumi, kus tööhõivemäär on üks Euroopa kõrgemaid, palgad on jõudsalt kasvanud ja inimeste majanduslik kindlustunne on märkimisväärselt paranenud. Sellises olukorras kujunevad töösuhte jõujooned sageli ümber ja me näeme, et tööturg on muutunud nii avalikus kui ka erasektoris pigem töötajakeskseks – tööandjad peavad end töötajatele maha müüma, mitte vastupidi,” sõnas ta.

Tema sõnul ei toimi sellises keskkonnas „ülemustel” ja „alluvatel” põhinev juhtimismudel ning tööandja peab üha rohkem pingutama selle nimel, et töötaja ei tunneks end mitte käsutäitja, vaid võrdväärse meeskonnaliikmena.

Foto: Scanpix/Panthermedia
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456