Ettevõte koosneb inimestest ja inimeste vahel tekib tahes-tahtmata pingeid. Juhina on su roll eristada tähtis vähemtähtsast ja tegutseda Pareto 80:20 printsiibi alusel. Et leida üles see 20%, tuleb üles leida juurprobleem. Pikka aega ei ole jätkusuutlik leevendada sümptomeid, vaid tuleb jõuda probleemi tuumani ning tegeleda põhjustega.
Seejuures on juhi kõige olulisem tööriist tagasiside, mis on sisendiks muudatuste vajaduse kaardistamisel ja valukohtade määratlemisel. Juhi jaoks ei ole väärtuslikumat tagasisidet sellest, mis tuleb töötajatelt. Et tagasiside oleks aus ja võimalik kriitika konstruktiivne, on tihti parem kasutada tagasiside kogumiseks majavälist spetsialisti, kuna töötajad on hea kontakti saamise järel võõrale inimesele tunduval taltimad ausat tagasisidet jagama. Muudatuste juhtimine saab aga olla edukas vaid ausa tagasiside põhjal tehtuna. Kõige väärtuslikumat tagasisidet pakub personaalne kohtumine töötajaga.
Siseaudit tehakse (iga) töötajaga silmast silma kohtudes. See on küll üsna ajamahukas meetod, kuid annab võimaluse saada töötajalt juhi jaoks hindamatu väärtusega infot. Siseauditit planeerides on vaja hästi läbi mõelda käsitletavad teemad ja jagada seda informatsiooni enne ka töötajaga. Käsitletavad teemad hõlmavad tavaliselt töötaja rahulolu, juhtimist, (enese)arengut, motivatsiooni, ootusi jm. Ja seda kõike töötaja vaatenurgast. See on võimalus teada saada, mis on töötajate vaatenurgast ettevõtte murekohad ja millega peaks tegelema esmajärjekorras. Tasub rõhutada, kuna tihti võivad juhi ja töötajate arusaamad ettevõttes toimuvast väga erinevad olla.
Silmast silma kohtumine on mõeldud kontakti loomiseks. Ja mitte lihtsalt pealiskaudseks vestlemiseks, vaid päriselt üksteise kuulamiseks. Teadliku juhi kalendrist võib leida silmast silma vestluse kohta meeldetuletusi lausa kvartaalselt, sest teadlik juht adub selle tööriista potentsiaali ettevõtte arengu seisukohalt. Kuigi silmast silma vestluse peamine fookus on sageli töötaja isiklikul arengul, tema tugevuste esiletõstmisel ja ettevõtte kontekstis ka tulevikku vaatamisel, võib oskusliku vestluse juhtimisega saada ka väärtuslikku tagasisidet muudatuste vajaduse kaardistamiseks.
Iga organisatsioon on oma juhi nägu. See teadmine tundub olevat laialt levinud, kuid vähesed juhid julgevad vaadata peeglisse ja tõdeda, et vahel tasub organisatsiooni arendamise teed alustada just iseendast. Ehk on sinu meeskond kasvanud ja vanad juhtimisvõtted ei toimi enam? Või on muutunud ettevõtte struktuur ja meeskonnas on tekkimas pinged? Et saada teada, mis on need kompetentsid, mida hinnatakse ja milliste käitumuslike mustritega võiks tööd teha, tuleb appi 360 kraadi tagasiside.
360 kraadi tagasisideuuring on tööriist, mis pakub juhile võimaluse enda erinevaid käitumuslikke kompetentse hinnata ja olulistelt sihtgruppidelt läbipaistvat tagasisidet saada. Selle formaadi põhimõte on, et tagasisidet kogutakse eri tasanditelt ehk ülemus(t)elt, alluvatelt, kaastöötajatelt, võimalusel ka koostööpartneritelt ja klientidelt. Juhi jaoks on see võimas tööriist ja sellest saadud info annab ülevaate juhi võimetest, kasutamata potentsiaalist ning arenguvajadusest.