Tööinspektsiooni nõustamine pole kontroll – millal üks või teine mängu tuleb?
Tööandjatel tekib sageli segadus, kas tööinspektsiooni tulek tähendab kontrolli või võimalust saada nõu. Konsultatsioon ja järelevalve on aga kaks eri eesmärgiga teenust.
Tööandja küsib: Lugesin tööinspektsiooni kodulehelt, et ettevõtetele pakutakse tasuta konsultatsiooniteenust. Tööinspektor on meid kontrollimas käinud. Kas konsulteerimine on midagi muud kui kontrollimine?
Tööinspektsiooni spetsialist selgitab, et ettevõtete järelevalvesse sattumine ei tähenda automaatselt probleeme, valik tehakse riskide, juhuvaliku, sihtkontrollide või vihjete alusel.
Kui uus töötaja saadetakse pärast juhendi lugemist kohe tööle, rikub tööandja seadust ja seab ohtu nii töötaja kui ka ettevõtte. Tööinspektsiooni konsultandi sõnul peab iga uus töötaja saama lisaks teoreetilisele juhendamisele ka praktilise väljaõppe – isegi siis, kui tal on varasem kogemus sarnasel ametikohal.
Füüsiliselt või vaimselt raske töö nõuab sagedasemaid puhkepause. Tööinspektsioon selgitab, et nende kestus ja arv sõltuvad riskianalüüsist ning töötajate tegelikust taastumisvajadusest – ühest lõunast ja lühikesest pausist ei pruugi alati piisata.
HR tarkvara peetakse sageli vaid HR osakonna asjaks, millesse teised organisatsiooni osad peaaegu ei puutu. See arvamus on aga tänu iseteenindusportaalidele nüüdseks aegunud. Töötajate iseteenindus HR tarkvaras on osa personalihalduse töövoost – uus suhtluskanal tööandja ja töötajate vahel, mis kaotab kõigi osapoolte jaoks ära hulga aeganõudvaid manuaalseid tegevusi.