Kaija Teemägi: juhtimise kunst algab enesejuhtimisest
Kui me tahame juhtidena olla inspireerivad, usaldusväärsed ja mõjusad, siis peame esmalt suutma säilitada õpihimu ja oskuse puhata, kirjutab Elisa personaliüksuse juht Kaija Teemägi.
“Liialt sageli seostatakse juhtimist peamiselt staatusega. Aga kas organisatsiooni tippjuhil või aastaid tiimi juhtinud inimesel ei olegi rohkem kuhugi arendada,” küsib Elisa personaliüksuse juht Kaija Teemägi.
Foto: Erakogu
Juhtimisest rääkides keskendume sageli teistele – kuidas oma tiimi innustada, arendada, toetada. Harvemini küsime, kas me juhime ka iseennast piisavalt hästi ja targasti. Üks juhtimise aluspõhimõtteid on vastutus. Mitte ainult oma tiimi hoidmise ja tulemuste eest, vaid ka iseenda heaolu eest.
Juhtimine seostub tavaliselt teiste inimeste arendamise, strateegiliste otsuste tegemise ja meeskondade inspireerimisega. Arengupartner ja coach Age Leedo usub, et enne kui juht saab olla teistele teejuhiks, peab ta suutma juhtida iseennast.
Juhtimine ei tähenda ainult ettevõtte või meeskonna eest seismist. Sama oluline on oskus juhtida iseennast – oma aega, energiat, mõtteid ja emotsioone. “Kui me ei oska iseennast juhtida, on raske loota, et suudame tõhusalt teisi juhtida,” usub kogenud meeskonnatreener ja team coach Mats Soomre.
Ettevõtlusvabaduse teejuht ja ärimentor Jüri Orgusaar on enam kui 25 aastat tegutsenud nii Eestis kui ka välismaal, ehitades üles ettevõtteid ja nõustades juhte. Tema missioon on läbi oma töö näidata, et nii elu kui ettevõtlus võivad olla kerged, vabad ja tulemuslikud, kui inimene on kontaktis oma sisemise häälestuse ja vastutusega.
Kuidas muuta inimeste juhtimine ettevõttes strateegiliseks tööriistaks, mis toetab äristrateegiat, arendab kultuuri ja soodustab innovatsiooni, selgitas Äripäeva raadios lähemalt käitumisteadlane ja strateegilise arengu nõustaja Merle Liisu Lindma.
Forus Takso näeb oma kogemuse põhjal, kuidas kliendid väärtustavad üha rohkem turvalisust, puhtaid sõidukeid ning professionaalse taksojuhi olemasolu. Forusel on väga palju ärikliente, kes ootavad eelkõige läbipaistvat hinnastamist – lisatasudeta ja peidetud kuludeta. Täpselt sama oluline on kiire ja inimlik klienditugi.