• 15.02.16, 10:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tulevikutöö juhi vaatevinklist – ole kursis või sind pole olemas!

Tööturu põhiliseks kujundajaks on, teadagi, töötajad, täpsemalt aga põlvkond ja tingimused, mis on vorminud oma inimesed just sellisteks, nagu nad on. Kuigi buumiaja töötajad olid entusiastlikud ja särasilmsed inimesed, kes tegid meeleldi ületunde ja seadsid töö alati esikohale, ning X-põlvkonna esindajad on pigem rahulolematud kahtlejad ja nurisejad, ei muutnud need põlvkonnad märgatavalt sisseharjunud töökorraldust ega ka värbamiskultuuri. Sama ei saa aga öelda praegu tööturgu haarava Y- ja juba valmistuva Z-põlvkonna kohta.
Praeguseks on tööturu vallutanud Y-põlvkond, keda nimetatakse ka mina- ja miks-põlvkonnaks.
  • Praeguseks on tööturu vallutanud Y-põlvkond, keda nimetatakse ka mina- ja miks-põlvkonnaks. Foto: erakogu
Praeguseks on tööturu vallutanud Y-põlvkond – viimase beebibuumi ajal (aastail 1982?1999) sündinud noored, keda nimetatakse ka mina- ja miks-põlvkonnaks. Need inimesed ei näi justkui rahulduvat sellega, kuidas tööd on harjumuspäraselt korraldatud, nad seavad peaaegu alati status quo kahtluse alla ja nende jaoks pole midagi hullemat, kui töötada mõne mõttetu asja kallal või täita ülesandeid, mille eesmärk pole neile arusaadav. Selle põlvkonna esindajad ei tunne end tööandja alluvatena, vaid pigem partneritena, nad tahavad olla kaasatud ning soovivad samal ajal olla oma aja ja asukoha peremehed. Samuti tahavad nad iga päev midagi uut avastada ja kogeda.
Ja neid on palju – 2025. aastal koguni 2,25 miljardit inimest, mis moodustab tervelt 75% ülemaailmsest töötajaskonnast samal aastal. Kui lisada siia veel asjaolu, et USA tööhõives on juba praegu kolmandik hõivatutest ehk 53 miljonit inimest vabakutselised, siis muudab see keskmise ettevõtte ja personalitöötaja väljakutseid drastiliselt.
Autor: Ott Pärna, PhD, ettevõtja ja majandusekspert (ESTCORP.eu)

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.01.25, 16:36
Personalijuhil on firmakinkide valimisel oluline roll ning tähtsus
Firmakingitused on olulised tööriistad, mis aitavad tugevdada ettevõtte töötajate motivatsiooni, lojaalsust ja üldist töökultuuri. Personalijuhil, kes vastutab töötajate heaolu ja ettevõtte kultuuri kujundamise eest, on tihti otsustav roll nende kingituste valimisel. Sobivate firmakingituste valik on personalijuhi töö üks olulisi tahke, mis aitab edendada nii töötajate rahulolu kui ka ettevõtte väärtuste kandmist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele