• 24.03.16, 08:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sourcing’u tähtsus värbamisel

Sourcing kui valdkond on viimastel aastatel väga kiiresti arenenud ja pakkunud üha uusi võimalusi kandidaate leida. Väljaspool Eestit on sellest palju räägitud, kuid ka meil on üha enam ettevõtteid, kus seda meetodit avastatakse.
Sourcing tähendab tööturul passiivsete kandidaatide proaktiivset tuvastamist, personaalse kontakti loomist, nende kaasamist ja hindamist.
  • Sourcing tähendab tööturul passiivsete kandidaatide proaktiivset tuvastamist, personaalse kontakti loomist, nende kaasamist ja hindamist. Foto: graphicstock.com
Hiljuti toimus Ameerikas nišivaldkonna üritus SourceCon, mis tõi kokku enam kui 400 värbajat ja sourcing’u-huvilist, et jagada kogemusi ning arutada, milline on praegu sourcer’i roll ja kuhu see on suundumas. Ka hiljuti Eestis toimunud värbamiskonverentsil räägiti sourcing’u tähendusest ja sisust ning tõsteti esile meetodi olulisus värbamises.
Mis on sourcing ja miks sellest üha enam räägitakse?
Sourcing ei ole uus värbamismeetod, vaid on alati olnud osa värbamisest. Aktiivselt värbamisega tegelevad ettevõtted ja personalitöötajad puutuvad sellega iga päev kokku, kuid enamik neist ei oska tõenäoliselt oma tegevust sourcing’u alla liigitada.
Sourcing’u populaarsus kasvab valdavalt vanade heade värbamisemeetodite efektiivsuse kahanemise tõttu –  töökuulutuse peale ei laeku enam piisavalt või peaaegu üldse ettevõtte ootustele vastavaid kandidaate. Veel mõni aasta tagasi oli väga uuendusmeelne kasutada kandidaatide valiku laiendamiseks lisaks töökuulutusele ka tööotsinguportaalide andmebaasiotsinguid, praegu aga ei piisa sellest ka enam lihtsama positsiooni tarbeks. Taustatöö maht ja eri värbamismeetodite kombineerimine, mida personalifirma või ka ettevõte ise peab ära tegema, on tunduvalt kasvanud. Seetõttu on üha enam tulnud ka Eestis kasutusele terminid nagu sihtotsing, turu kaardistamine ja uue tulijana sourcing.
Värbamise kiire areng ja murrangulised muudatused tööturul on kaasa toonud vajaduse pidevalt kohaneda, leida uusi ja efektiivseid viise, kuidas talente kaardistada ja nendega suhet luua. Sourcing’u mõiste on ajas pidevalt arenenud ja seda ei peeta enam pelgalt värbamise tugifunktsiooniks. Sourcing tähendab tööturul passiivsete kandidaatide proaktiivset tuvastamist, personaalse kontakti loomist, nende kaasamist ja hindamist. 
Sourcing’u-meetodid
Sourcing’u-meetoditena kasutatakse interneti- ja andmebaasiotsinguid, telefoni teel, sotsiaalmeediakanalite ja -platvormide kaudu info kogumist, networking’ut ja soovituste kogumist. Protsessi teiseks pooleks on talentidega kontakti loomine ja hoidmine näiteks telefoni, e-posti või teiste vahendite kaudu. Värbamises kasutatavaid sourcing’u tegevusi nimetatakse push- ja pull-strateegiaks, mille eesmärk on köita kandidaadi tähelepanu ja anda talle tõuge reageerida.
Push-tegevused tähistavad eri viise, kuidas õige sihtrühmani jõuda, st turu kaardistamist ja sobiva profiiliga kandidaatide välja selgitamist ning võimalike värbamiskanalite identifitseerimist.Pull-tegevused on tihedalt põimunud turunduselementidega, mille eesmärk on leida viise, kuidas sobivad kandidaadid ise töövõimalusest teadlikuks saaksid ja sellele reageeriksid. Näiteks tööandja- ja värbamisturunduse, reklaamikanalite, sotsiaalmeedia, artiklite jm kanalite vahendusel.
Millised on enim levinud sourcing’u-meetodid täna?
Eristatakse kaht erinevat sourcing’u-meetodit: telefoni- ja interneti-sourcing. Enne murrangulist interneti pealetungi oli esmaseks ja valdavalt ainsaks info kogumiseks kasutatav meetod just telefoni-sourcing. Internetiajastu on kaasa toonud võimaluse kasutada erinevaid otsingutehnikaid, mis on kõigile kättesaadavad. Näitena mõni enam levinud.
Boolean-otsing eri otsingumootorite loogika ehk Boole'i loogika on saanud oma nime inglise matemaatiku G. Boole’i järgi. Boole’i loogikaoperaatorid (Boolean Search Operators) AND, OR või NOT võimaldavad otsingut piirata või laiendada.Eri andmebaaside otsingud märksõnade järgi, sh ettevõte enda talendipank.Sotsiaalmeediaplatvormid (LinkedIn, Facebook, Twitter, Google+, blogid jmt).
Kuigi internet annab võimaluse leida palju infot, ei tasu unustada ka teisi talentide tuvastamise võimalusi. Ettevõttele on väärtuslikuks allikaks nende oma töötajad: panustades firmasisesele ja -välisele networking’ule, kaasates töötajaid erinevate ürituste elluviimisel, nagu nt avatud uste päevad, firma karjäärilehe tegemine jne.’u-meetodeid on lihtne üle võtta ja endale sobivaks kohandada. ’u-meetodit ise katsetama! Toome välja ka häid ideid ja allikaid iseseisvaks uurimiseks:
 Värbamine on väljakutse paljudele ettevõtetele, kuid ükskõik mis valdkonnas või ametipositsioonil te töötate, sourcing
 Kui soovite täpsemat infot, julgustame teid mõnd sourcing
Glen Cathey Johnny Campbell Katharine Robinson Irina Shamaeva Shally Steckerl
Blogi http://booleanblackbelt.com/
http://www.socialtalent.co/blog
http://uksourcers.co.uk/
http://booleanstrings.com/
http://www.thesourcinginstitute.com/
Allikas: HR factory
Autor: Sabina Rand-Haddad, HR factory OÜ värbamisüksuse juht

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 15:24
Partner Kuukaardi makselahendused koguvad järjest suuremat populaarsust. Loe, mis need on!
Partnerkaardiga Selveris, Kaubamajas, Delice´is, I.L.U.-s ja L´Occitane kauplustes oste tehes tasub alati kaaluda, kas soovid maksta ostu eest kohe või hiljem. Muutes oma tavalise Partnerkaardi Partner Kuukaardiks, tasud ostude eest endale sobival ajal. TKM Grupi Partnerkaardi arendusjuht Rene Paats räägib lähemalt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele