Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. Kuidas hankida emotsionaalset kapitali
Töötavat inimest on sõnadega inimkapital ja inimressurss tähistatud juba paarkümmend aastat. Inimest on nähtud vahendina, mis aitab majanduslikus konkurentsis edu saavutada. Et see õnnestuks, tegeleme tehniliste, logistiliste või äriliste oskuste arendamisega.
Suhtleme üksteisega rolli- ja funktsioonikeskselt – teadmiste, oskuste, kogemuste ja hoiakute vahetusväärtuse alusel. Küsime töösuhetes enamasti vaid üht: „Kuidas ta meie organisatsioonile kasulik saab olla?” Nii on kasu ja vahetusväärtus asendanud inimliku kontakti. Selline instrumentaalne mõtteviis ei vii meid enam edasi ega võimalda majanduskonkurentsis edukad olla. Parimate tulemusteni jõuame koos tähendusi ja väärtusi luues ning vastastikku üksteise arengut toetades.