Autor: Helo Tamme • 20. mai 2019

Töötajakogemus kui kolmekäiguline õhtusöök?

Praeguses tööturu olukorras, kus tööandjad ei võistle enam pelgalt talentide pärast, vaid kõigi inimeste pärast, kes võiksid olla potentsiaalsed töötajad, on üha määravamaks saamas töötajatele loodav kogemus. Kusjuures seda mitte ainult töösuhte ajal, vaid juba kandideerimise hetkest alates ning lõpetades töösuhte lõppemise ja organisatsioonist lahkumisega.
Foto: Photobox/Panthermedia

Töötaja töötsükkel on oma olemuselt väga sarnane kolmekäigulise õhtusöögiga restoranis, mis pakub eelrooga, pearooga ja magustoitu. Igal käigul on oma eesmärk ja iga käik on restorani positiivse külastuse kogemuse loomisel olulisel kohal.

Siinkohal on meie enda otsustada ja teha, millist kogemust me oma inimestele loome: kas tegutseme kiirtoidurestoranina, kes pakub kiire teenindusega näljakustutust, või pakume Michelini tärnidega pärjatud restoraniväärset kogemust.

Eelroog ehk värbamine ja valik

Eelroog on ühe ideaalse eine alustala. Suurepärane eelroog on esmase näljatunde kustutaja ja isutekitaja, tekitades samas aga elevust ning huvi järgmise toidukorra kohta. Just nagu eelroog on ka positiivse kandidaadikogemuse kandidaadis isutekitajaks, kui kandidaadina käiakse läbi värbamise ja valiku protsess ning ei suudeta ära oodata, millal ettevõttes juba tööle asuda.

Pearoog ehk töötajakogemus

Pearoog on tegelikult põhiline põhjus, miks restorani tuldi. Lisaks sellele, et ideaalse pearoa puhul on tasakaalus nii terviklikkus kui ka suurepärased maitsed, peaks see pakkuma ka suurepäraseid maitseelamusi, elevust ja naudingut. Nii nagu on suurepärane pearoog ühe restorani kvaliteedimärgiseks, on selleks ka töötajatele pakutav kogemus. Pearoog on töötaja väärtuspakkumine ehk miks peaks inimesed tahtma organisatsiooni jaoks töötada ja olema tööle pühendunud.

Magustoit ehk organisatsioonist lahkumine

See on maitsva kolmekäigulise õhtusöögi viimane roog. Öeldakse isegi, et magustoit näitab tegelikult restorani kvaliteeti, mistõttu tuleb erilist vaeva näha ka viimase roaga, et tagada selle kvaliteet. Viimast rooga süües võib inimene juba vaimselt koduteel olla, see aga ei tähenda, et magustoidu tohiks vähem tähelepanu pöörata, kuna nii sellest kui ka kahest eelnevast käigust sõltub ju tegelikult jootraha suurus. Sama kehtib ka ettevõttest lahkuva töötaja puhul – tema lahkumist ei tasu alahinnata, vaid mõistlik on ta teele saata hea sõna ja käepigistusega.

Kolmekäigulise õhtusöögi puhul on oluline jälgida nii kogu menüü terviklikkust kui ka seda, et pakutakse järjepidavalt ühtlast kvaliteeti kõigile klientidele. Sellest sõltub, kas lahkudes ollakse valmis naasma ja kas restorani soovitatakse ka sõbrale. Sama kehtib ka töösuhte puhul – kui töötajana ollakse saanud positiivset töökogemust, siis soovitatakse töökohta ka sõpradele ja tuttavatele. Kui lahkutakse positiivsete tunnetega, ollakse ka tulevikus valmis organisatsiooni tagasi tulema ja tööandjast hea sõnaga rääkima.

Mis on sinu arvamus – kas positiivse töötajakogemuse loomise võrdlus tipptasemel Michelini tärnidega pärjatud restoranikülastuse kogemusena on asjakohane?

ISS-i Uus-Meremaa personalijuht Helo Tamme
Foto: erakogu
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456