Kui palju peab klienditeenindaja tööl puhkepause saama?
Kui klienditeenindaja ei saa töö ajal kasvõi lühiajaliselt istuda, siis on vaja talle võimaldada sagedasemaid puhkepause, kui töötajale, kes saab vahepeal ka istuda.
Pilt klienditeenindajast tööl on illustratiivne. Foto: Veiko Tõkman
Lugeja küsis: Mul on füüsiliselt ja vaimselt raske töö, töötan klienditeenindajana. Kas mul on õigus saada tööpäeva jooksul rohkem puhkepause kui vaid 30 minutit lõunapausiks?
Tänapäeva töömaailmas seisavad töötajad silmitsi pideva ajasurve ja kõrgete ootustega, mis võivad viia läbipõlemiseni. Rikardia juhi Helen Haava sõnul on töötajate heaolu ja enesearenguga tegelemine vajalik investeering ettevõtte tulevikku.
Kui riik soovib tervishoidu kärpida, siis tasub töötajatel ja tööandjatel panustada probleemide ennetamisse – nii tuleb kokkuvõttes palju odavam, kirjutab töötajate heaoluhüvede vahendusplatvormi Stebby tegevjuht Kristjan Novitski.
Töötaja haiguslehele jäämist takistab peamiselt hirm sissetuleku vähenemise ees. Lisaks rahalistele kaalutlustele tunneb enamik töötajaid vastutust oma meeskonna ees, soovides vältida olukorda, kus nende töökoormus langeb kolleegide õlgadele.
Majanduslikult keerulisemal ajal pööratakse kuludele aina rohkem tähelepanu ning seetõttu on tavaline, kui juhtkond nõuab tõestust tehtud või tehtavate investeeringute vajalikkuse osas. Ühelt Eesti ettevõttelt päris juhtkond aru, kui kasulik on täpse tööaja planeerimise tarkvara ning selgus, et see hoidis kokku kümneid ja sadu graafikuväliselt paberile märgitud töötunde kuus.