• 27.01.25, 14:37

„Töötaja ei pea kõike taluma!” Solvav ja vägivaldne käitumine klientidelt: kuidas tööandja saab töötajaid kaitsta?

Teenindustöötajad puutuvad päevast päeva kokku klientide solvava ja ahistava käitumisega, mis mõjutab nii nende vaimset tervist kui töömotivatsiooni. Tööandja ülesanne on pakkuda töötajatele tuge ja luua keskkond, kus selline käitumine ei jää märkamata ega lahenduseta.
„Sotsiaalkampaania „Lahkuse nädal” on tänuväärne algatus, mis juhib tähelepanu vanale tõele, et klient on kuningas siis, kui ta ise kuningana käitub.
  • „Sotsiaalkampaania „Lahkuse nädal” on tänuväärne algatus, mis juhib tähelepanu vanale tõele, et klient on kuningas siis, kui ta ise kuningana käitub.
  • Foto: Lukas Balandis
Eestis korraldatud teenindussektori töötajate küsitluse kohaselt puutub pool küsitletud müügimeestest, ettekandjatest ja teistest teenusepakkujatest iga päev kokku eri tüüpi klientide poolse ahistamisega. Kõige sagedamini puutuvad teenindajad kokku klientide ebaviisaka ja solvava suhtumisega (83% vähemalt korra aastas), kaupade või teenuste eest maksmisest kõrvalehoidmise (27%) ja ähvardustega (27%).

Seotud lood

Uudised
  • 30.04.24, 10:03
Psühholoog: psühholoogiline tugi töötajatele peaks olema iseenesestmõistetav
Ahistamine, psühholoogiline vägivald või kiusamine ei mõjuta ainult meeleolu, vaid ka emotsionaalset tervist tervikuna. Töökohal puutuvad inimesed sageli kokku negatiivse käitumisega, mistõttu on oluline, et tööandjad pööraksid töötajate vaimsele tervisele suuremat tähelepanu.
Uudised
  • 25.01.24, 11:21
Circle K astub sotsiaalse eksperimendiga teenindajate kiusamise vastu
Balti riikides korraldatud Circle K siseuuring näitas, et keskmiselt neli teenindajat kümnest on kogenud sobimatut käitumist klientidelt.
Uudised
  • 16.09.22, 10:22
Igaühe panus heasse töökeskkonda
Lihtne on öelda, et tööandja peab tagama meeldiva töökeskkonna, samas hindame töökohta tihti heaks või halvaks just kolleegide pärast. Töösuhe on aga ju kahepoolne – vastastikuste õiguste, kohustuste ja ka vastutusega. Kuidas jagada vastutust töökeskkonna eest ja aidata töötajatel vastutust võtta, arutavad Tööinspektsiooni peadirektor Meeli Miidla-Vanatalu, Alexela personalijuht Katrin Püks ja tööõiguse ekspert Heli Raidve.
Uudised
  • 15.04.24, 14:32
Töökius, pinged ja tööstress: vaimne tervis töökohal muutub aina olulisemaks
Peamine probleem: töökohal olevate murede lahendamiseks pole süsteemset lähenemisviisi.
  • ST
Sisuturundus
  • 04.12.25, 10:55
Tunnustatud Persona iseteenindus säästab juhtide tööaega
HR tarkvara peetakse sageli vaid HR osakonna asjaks, millesse teised organisatsiooni osad peaaegu ei puutu. See arvamus on aga tänu iseteenindusportaalidele nüüdseks aegunud. Töötajate iseteenindus HR tarkvaras on osa personalihalduse töövoost – uus suhtluskanal tööandja ja töötajate vahel, mis kaotab kõigi osapoolte jaoks ära hulga aeganõudvaid manuaalseid tegevusi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele