Usaldus juhtide ja töötajate vahel määrab, kas muudatused õnnestuvad või tekitavad vastuseisu. Kuidas aga vältida ebakindlust, kaasata töötajaid ja hoida avatud suhtlust?

- Muudatuste juhtimise ekspert, konsultant ja koolitaja Tiina Sakkos.
Muudatused on vältimatu osa igast organisatsioonist ning nende edukus sõltub suuresti usaldusest juhtkonna ja töötajate vahel. Kui usaldus on olemas, kulgeb muudatuste elluviimine sujuvamalt, inimesed on kaasatud ning vastupanu on väiksem. Kui aga kommunikatsioon on ebaselge ja töötajaid ei kaasata, tekib ebakindlus, mis võib muutuse hoopis takistada. Tiina Sakkos selgitab, kuidas juhid saavad teadlikult usaldust hoida ja töötajaid protsessi kaasata, et muudatused ei jääks vaid paberile.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesmärkide saavutamise ja muudatuste elluviimise tuhinas võib organisatsioonis minna nii, et unustame enne kiirelt tegutsema tormamist leida vastused olulistele küsimustele.
Mäletan hästi ühte tööprotsessi muudatust, mida noore ja ulja personalispetsialistina vedasin. Nägin võimalust tuua sellega ettevõttesse rohkem efektiivsust ja tööaja paindlikkust. See oli projekt, mis minu hinnangul pidi igal juhul töötajates rahulolu tekitama.
Nii ülemaailmsetes kui ka Eestis tehtud uuringutes toovad juhid välja, et nad on muudatustega väga hädas. Nii hädas, et veidi vähem kui kolmandik muudatustest õnnestub.
Väljendid nagu “automatiseerimine”, “andmeanalüüs” ja “tehisintellektil põhinev tehnoloogia” saadavad meid ärimaastikul päevast päeva, samal ajal kui suur osa personaliinimestest peab uut reaalsust oma töistes väljakutsetes veel võõraks.
Murrad pead, kuidas oma tiim talveunest üles raputada ja uue energiaga varustada? Lottemaa on just see koht, kuhu sa oma meeskonnaga tulema pead, sest loovus voolab siin vabalt ringi, mõtted lendavad kõrgelt ja ideed on värsked.