• 09.02.17, 13:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pille Semjonov: muutused tööjõuturul lükkavad meid mugavustsoonist välja

Pille Semjonov HR factoryst astub üles 15. veebruaril toimuval Personalitöö aastakonverentsil, kus kirjeldab tänasel tööjõuturul toimuvat ja selgitab, millele uutes tingimustes värvates kindlasti tähelepanu pöörata. Töötaja sihtotsingu juures on aga hulk aspekte, mis tasuks enne värbama asumist selgeks mõelda, et värbamine oleks edukas ja leitud saaks just see kõige õigem inimene.
HR factory personaliteenuste müügijuht Pille Semjonov räägib Personalitöö aastakonverentsil tööjõuturu uuest normaalsusest.
  • HR factory personaliteenuste müügijuht Pille Semjonov räägib Personalitöö aastakonverentsil tööjõuturu uuest normaalsusest.
Näeme oma igapäevatöös, et ettevõtete teadlikkus värbamisest on tõusnud. Mõistetakse, et värbamine nõuab ajalist panust ja teadmisi meetoditest, kuidas kõige paremini kandidaatideni jõuda. Iseasi on, kas aega ja oskusi leidub ettevõtte sees või otsitakse abi partnerilt.
Konkurents tööjõuturul on muutunud tihedamaks kui kunagi varem. Tööportaalides on tohutult palju tööpakkumisi ja nende seast eristumine on tõeline väljakutse. See paneb ettevõtteid pingutama – oma brändi kallal tööd tegema – ja soodustab ka spetsialistide üleostmist. Oludes, kus mitu ettevõtet võitlevad ühe ja sama kandidaadi eest, otsustavad neist paljud tavavärbamise asemel sihtotsingu kasuks. See meetod kogub populaarsust ja paljudele ettevõtetele tundub sihtotsing kui võluvits, mis kõik head kandidaadid nendeni toob.
Värbamine üleüldiselt nõuab tänapäeval suuremat panust ja värbaja aktiivsust. Sihtotsing oma olemuselt tähendabki kandidaatide aktiivset otsingut, mille raames kaardistatakse turgu, kasutatakse isiklikku võrgustikku, tööalaseid kontakte ning soovitusi. Enamasti viiakse sihtotsing läbi avalikkuse eest varjatult.
Enne kui alustate sihtotsinguga, tasub endale teadvustada, et on hulk teemasid, mis tuleks lahti mõtestada, ja räägin nendest lähemalt ka 15. veebruaril toimuval Personalitöö aastakonverentsil, kuid toon siinkohal välja sihtotsingu kolm alustala.
Milline on konkreetne värbamisvajadus? Tuleks läbi mõelda, millise profiiliga inimest otsite, millised ootused talle seate ja mida ta võiks esimese aasta jooksul saavutada.Milline on teie väärtuspakkumine? Sihtotsingut võib võtta kui üleostmist – juhul, kui olete valmis töötaja peatselt uuele ja paremale pakkumisele kaotama. Ärge pakkuge uuele inimesele ainult tööd, vaid avage talle oma pakkumine kui karjääri- ja enesetäiendamise võimalus.Kas olete valmis ennast müüma ja vastama kandidaati küsimustele? Sihtotsingu puhul on oluline meeles pidada, et algatajaks pooleks on tööandja. Teie lähenete kandidaadile ning peaksite läbi mõtlema, kuidas äratada huvi ja seda hoida nii kaua, kuni olete õige inimese leidnud. 
Kui me räägime sobivatest või toimivatest värbamismeetoditest, peame paratamatult rääkima üldisest tööjõuturust, mis on muutunud väga mitmel tasandil ja muutub veelgi. Muutused tööjõuturul lükkavad meid mugavustsoonist välja, kuna senised meetodid ei toimi. Igapäevaselt me võib-olla tunnetame, et värbamine on raskem, võtab kauem aega, nõuab rohkem kompromisse nõudmiste poolelt, kuid reaalsus on, et me peame kohanema ja õppima toime tulema tööturu uutes tingimustes. Inimeste sihipärane otsing teatud ametikohtadele on paratamatult uus reaalsus.
NB! Kuna Personalitöö aastakonverentsi vastu oli huvi oodatust suurem, vahetasime konverentsisaali suurema vastu, tänu millele on saadaval veel vabu kohti. Heida pilk meie suurepärasele programmile ja põnevatele esinejatele ning registreeri end kiiresti. Ära jää rongist maha!
Autor: Pille Semjonov, HR factory personaliteenuste müügijuht

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.12.24, 08:00
Kuidas võrdsus ja mitmekesisus organisatsiooni ja selle töötajaid aitavad?
Ideaalses maailmas tahaksime kõik elada ja töötada keskkonnas, kus kõigiga võimalikult palju arvestatakse ja ainuüksi inimeste heaolu – nii kollektiivse kui individuaalse – poole püüdlemine ongi juba iseenesest oluline eesmärk. Päris elu on ideaalist kahtlemata kaugel, mistõttu keskendubki käesolev artikkel sellele, miks on võrdsuse ja mitmekesisuse poole püüdlemine ka majanduslikult mõistlik teguviis.

Viimased uudised

Uudised
  • 22.01.25, 12:20
Küberturbe personaliturg saab tugeva täienduse: mängu astub uus värbamisagentuur
Uudised
  • 22.01.25, 10:24
Mis juhtub, kui ärisaladus satub konkurendi kätte? Tööandja õigused ja töötaja vastutus
Kohus otsustas, et ärisaladust rikkunud ja konkurendi palgale läinud töötajal tuleb endisele tööandjale maksta kokku üle 28 000 euro trahviks ja õigusabikuludeks.
Uudised
  • 22.01.25, 10:14
30-aastane ettevõte koondab peaaegu kõik töötajad
Saated
  • 21.01.25, 16:00
Palgasurve kasvab taas, kuid ka tööandja laiutab vaid käsi
Uudised
  • 21.01.25, 13:11
Maksumäärad ja uued maksud 2025
Uudised
  • 21.01.25, 11:05
Tehisintellekti buum: Elisa värbab 100 IT-eksperti ja tarkvaraarendajat
Tehnoloogiafirmade tulevikku kujundavad tarkvaraarendajad ja AI-eksperdid.
Uudised
  • 21.01.25, 09:22
Juhtimine, mis inspireerib: väärtustest lähtuv kultuur kui edu võti
Uudised
  • 20.01.25, 11:13
Viimane võimalus oma hääl kuuldavaks teha!
Esita kohe oma kolleeg, et teda tunnustada!

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele