Hea tööandja kontekstis räägitakse sageli, kuidas töötajaid premeerida, motiveerida, kaasata ja toetada. Aga mis saab siis, kui sinu meeskonnas juhtub olema see üks töötaja, see tõrvatilk, kellega on alatasa probleeme?
Sageli kuuleme personali valdkonna koolitajatelt ja coach’idelt soovitusi inimesi kaasata, kasvatada nende pühendumust, luua ettevõttesse tõhus motivatsioonipakett, ehitada üles töötegemist toetav organisatsioonikultuur ja panustada sellesse, et kõik töötajad tunneksid end oma töökohustusi täites erilistena. Paljud tööandjad seda ka teevad, ent olgem ausad, sa võid tööandjana kui tahes palju motiveerida ja premeerida, kuid ikka leidub inimesi, kelle arvates sa pingutad liiga vähe, kelle jaoks töö on igav, kolleegid rumalad või organisatsioonikultuur tobe. Ikka leidub neid, kes ei tule oma tööülesannetega toime, kui palju uusi võimalusi talle ka ei antaks, või neid, kes oma käitumisega koguni kaaslaste tööd (ja mõnikord ka eraelu!) segama hakkavad.
Olgu selleks siis varastamine, töökohustuste eiramine, pidev hilinemine, kolleegide ahistamine, solvamine või tagarääkimine, nende peale põhjendamatult kaebamine, sobimatu käitumine klientidega, juhile vastu töötamine, alkoholijoobes tööle ilmumine või muu taoline – mida üldse üks säärane „mädaõun” kollektiivis korda võib saata? Tundub, et kahjud võivad olla üsnagi mastaapsed, alates sellest, et nn vastutöötaja keerab kogu kollektiivi juhtkonna vastu üles, kuni selleni, et ettevõte kaotab hulga väärtuslikke kliente, rääkimata töötajate vahelistest isiklikest konfliktidest, mis võivad põhjustada hulgaliselt tarbetut stressi või viia koguni sügavasse depressiooni.
Seminariinfo
Alates tänasest on Personaliuudiste seminari
„Probleemsed töötajad: jõu- ja nõuvõtteid nendega toimetulekuks” pääsmed saadaval hinnaga
179 eurot (+ km). Heida pilk
päevakavale ja registreeri end
soodushinnaga!
Millised on sinu võimalused tööandjana tegutseda? Millal püüda olukorda delikaatselt lahendada ning millal sekkuda otsustavalt ja otsekohe? Kuidas probleemsele töötajale läheneda, et konflikt ei peaks päädima töösuhte lõpetamisega? Või kui asjad on juba nii kaugel, siis kuidas ajada asju seaduse kohaselt? Missugused relvad seaduspügalate näol on tööandjal kasutada? Missugused tõendid on arvestatavad kohtuvaidluses ja kuidas neid koguda nii, et ise seadusega pahuksisse ei satuks? Neile küsimustele annab vastuse Personaliuudiste järjekordne seminaripäev.
Seekord oleme võtnud lähema vaatluse alla probleemsed töötajad ning 17. mail Sokos Hotel Viru konverentsikeskuses toimuval seminaril „Probleemsed töötajad: jõu- ja nõuvõtteid nendega toimetulekuks” jagavad soovitusi nendega ümberkäimiseks tööheaolu.ee eestvedaja Kaire Piirsalu-Kivihall, võrdse kohtlemise volinik Liisa Pakosta ja Eesti tunnustatuim tööõiguse spetsialist Heli Raidve. Kõik lektorid on oma valdkonna tippspetsialistid, kelle pakutavad lahendused tulevad kindlasti kasuks, kui seisad tööandjana vastamisi probleemse töötajaga.
Seotud lood
Partnerkaardiga Selveris, Kaubamajas, Delice´is, I.L.U.-s ja L´Occitane kauplustes oste tehes tasub alati kaaluda, kas soovid maksta ostu eest kohe või hiljem. Muutes oma tavalise Partnerkaardi Partner Kuukaardiks, tasud ostude eest endale sobival ajal. TKM Grupi Partnerkaardi arendusjuht Rene Paats räägib lähemalt.