28. märts 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

9 nõuannet ürituse eelarve koostamiseks

Foto: Scanpix/Panthermedia
Praegu on viimane aeg hakata planeerima ettevõtte suvepäevi või kevadseminari. Äripäeva konverentsikeskuse juht Mari Sarapuu jagas nippe ja soovitusi, millest ürituse eelarve koostamisel lähtuda.

Tule ja osale koolitusel, kuidas edukalt ja stressivabalt äge firmaüritus korraldada! 9. aprillil toimub Äripäeva Akadeemia ja Sekretär.ee koostöös koolitus „Firmaürituste projektijuhtimine”, mis õpetab edukalt ja stressivabalt meeldejäävat firmaüritust korraldama! Tutvuge koolituse programmiga SIIN.

Alusta eelarve koostamist, kui on selge, millist üritust kavandada. Mõtle läbi, miks seda üritust üldse korraldad. Eelarvet koostades pead kogu plaani üsna detailselt läbi mõtlema. Arvesta planeerides osalejate ootusi. Näiteks suvepäevade eel kaardista kolleegide ootused, aruta nendega võimalikke stsenaariume läbi. Hästi hea, kui saad mõne ülesande mõnele töökaaslasele usaldada. Inimestele meeldib olla kaasatud ja nii on ka vastutusekoorem kergem kanda.Täpsusta rahalised piirid ja võimalused. Hoolitse, et teaksid täpselt palju võid kulutada ja soovitavalt lepi kokku kirjalikult. See, et sulle on ette antud eelarve ei tähenda, et peaksid kõik selle raha ära kulutama.Alusta eelarvestamisega aegsasti. Töö käigus võrdle, kas asjade tegelik käik sujub vastavalt eelarvele või tuleb teha muudatusi kas eelarves või siis plaanides.Kasuta  MS Excelit või muud sellist tarkvara, milles saad hõlpsalt arvutada ja kergesti muudatusi teha.Pane kirja kõik kulud: ruum või keskus, toitlustus, meelelahutus, transport, ööbimine jms. Eelarvesta väike reserv ootamatuste tarbeks. Täpsusta kas kõik kulud on konkreetse teenuse juures vajalikud.Ole tähelepanelik, kas summad on eelarvesse planeerinud käibemaksuga või käibemaksuta. Igal juhul jälgi, et teeksid seda kogu eelarve piires ühtmoodi. Hinnapakkumisi korjates jälgi, kas pakutav sisaldab või ei sisalda käibemaksu. Vajadusel pea nõu raamatupidajaga.Kooskõlasta eelarve raamatupidaja ja/või oma juhiga. Hea on saada kinnitus ka teiselt inimeselt ning tagasiside planeeritud eelarve kohta. Julgem korraldada ja saad ka kindlust, et teed õiget asja!Võta mitu võistlevat hinnapakkumist ja pea hindade osas läbirääkimisi. Oluline on kindlaks teha, kas hinnapakkumine on õiglane ning kui on võimalik soodsama hinnaga saada sama kvaliteetset teenust, siis seda julgelt ka kasutada.Küsi teenusepakkujatelt nõu, kuidas asju saab korraldada paremini või soodsamalt. Tihti on teenusepakkuja abiks ja oskab aidata, sest on selliseid asju juba eelnevalt väga palju teinud. Väga palju on toredaid inimesi, kes on nõus aitama kui neilt seda vaid küsida.

Allikas: Sekretär.ee

Autor: Mari Kõlli, koolitaja

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456