22. mai 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Heal juhil on alati hea meeskond

Foto: Craig Robinson, Scanpix/Panthermedia
Eestis tervikuna ei ole töötajad oma juhtidega just eriti rahul, kuid häid juhte on kõigis sektorites.

Juhi mõju ettevõtte käekäigule on raske üle hinnata. Häid juhte teatakse ja neid hinnatakse kõrgelt nii era- kui ka avalikus sektoris. Hea juht tuntakse alati ära, isegi kui alati ei osata väga täpselt selgitada, mis just temast hea juhi teeb.

Äripäev teab, et on vähemalt üks asi, mis kõiki häid juhte iseloomustab, ja see on hea meeskonna olemasolu. Kuid kas hea meeskond on heaks juhiks olemise eeldus või tagajärg, selle üle võib vaielda.

Värskelt Eesti parimaks juhiks valitud Circle K Eesti juht Kai Realo on veendunud, et juht on kõige alus. Just juht paneb kokku oma meeskonna ja tema töötajad on just täpselt nii head, kui hea on tema tehtud valik.

Parima juhi konkursil kolme parema sekka jõudnud Tallinna Kaubamaja Grupi juht Raul Puusepp ja Eesti Energia juht Hando Sutter seevastu leiavad, et head töötajad on tähtsamad kui hea juht ja ilma heade töötajateta ei ole ka head juhti.

Kas muna või kana?

Küllap oleneb seisukoht palju ka ettevõtte profiilist ning sellest, mil määral on juhil võimalik oma meeskonda ise kujundada ja mil määral tuleb tal kohaneda meeskonnaga, mida ta on juhtima valitud.

Tänavuse Eesti parima juhi nominendid juhivad väga erinevaid ettevõtteid. Kui Circle K on osa rahvusvahelisest korporatsioonist, siis Tallinna Kaubamaja Grupis annab tooni kohalik kapital ja Eesti Energia on hoopiski riigile kuuluv ettevõte. Erinevad ettevõtted vajavad edukaks toimimiseks ka erinevaid meeskondi ja erinevaid juhte.

Ja tegelikult ei olegi ju tähtis, kumb enne oli, kas muna või kana. Oluline on, et ilma üheta ei ole teine võimalik. Rõõmu teeb, et häid juhte leiab Eestis nii erinevatest sektoritest. Kõikjale neid kahjuks siiski ei jätku.

Kui uskuda tööportaali CV Keskus.ee mullu tehtud uuringut, selgub, et Eestis tervikuna ei ole töötajate rahulolu oma juhtide tööga just ülemäära suur. Enam kui 3000 küsitletud Eesti töövõtjast tunnistas 60%, et ei ole juhtimiskvaliteediga rahul.

Pea iga kolmas (29%) vastaja oleks nõus leppima väiksema palgaga ja jätkama tööd samas ettevõttes, kui täituks üks tingimus – vahetuks nende otsene ülemus. Iga juht võiks aeg-ajalt peeglisse vaadata ja endalt küsida, kas ka tema meeskonnas on mõni selline inimene.

Tänavused Eesti parima juhi nominendid tõestavad, et juhiks saamine võib olla teadlik eesmärk, aga heaks juhiks võib saada ka suurema omapoolse soovita inimesi juhtida, lihtsalt asjaolude kokkulangemisel.

Hea juht õpib kogemusest

Kindel on, et hea juht tajub oma vastutust nende inimeste ees, keda ta juhib, ning olles kord juba sellesse positsiooni jõudnud, annab endast parima, et olla oma ülesannete kõrgusel. Pidev enesearendamine on juhi töös vältimatu.

Kuigi raamatupoodide riiulid on erinevaid juhtimisõpikuid täis ning kõikvõimalikud juhtimiskoolituste ja -konsultantide pakkumised kipuvad postkasti ummistama, ei asenda ükski teooria praktilist kogemust. Tasub õppida parimatelt ja tänavused parimad juhid jagavad oma kogemusi Äripäeva veergudel.

* Artikkel on ilmunud Äripäevas.

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456