Autor: Personaliuudised.ee • 18. september 2019

Kampaania tõestas, et tõeline motivatsioon on hea meeskond ja paindlik töö(aeg)

Kolm kuud kestnud töö tähenduslikkusest rääkinud ja uurinud sotsiaalkampaania „Mina tean“ lõppes ja andis teadmise, et inimeste jaoks peitub tõeline motivatsioon heas meeskonnas ja töö(aja) paindlikkuses, vähem oluline on palk ning enim kõigub juhi rolli tähtsus kandideemise, töötamise ja töölt lahkumise käigus.
Foto: Pixabay

Kampaania käigus koguti inimeste mõtteid töötamise põhjuste kohta nii lugude, led-stendide kui ka küsitluse abiga. Tulemused erinesid veidi sellest, kas tegemist oli anonüümselt antud mõtetega või olid need kirja pandud oma meeskonna keskel olles – palga olulisus märgiti julgemalt anonüümses küsitluses, aga jäeti mainimata „Mina tean“ teatepulga aktsiooni juures, kus meeskondadega koos põhjuseid kirja pandi. Anonüümse küsitluse käigus oli ülekaalukalt esimene töötamise põhjus toredad kolleegid (55,6%), teine põhjus sobiv asukoht (48%), kolmas põhjus paindlik tööaeg (48%). Palk, mis on endiselt esimene ja peamine põhjus, miks töökohti vahetatakse, oli küsitluses alles viiendal kohal, miks inimesed oma tööd teevad.

Samuti andis küsitlus kinnitust, et inimestel on hea töötada organisatsioonis, kus neid koheldakse ausalt ja võrdselt, kus on selge ja tugev juhtimiskultuur ning pakutakse paindlikku töötamise võimalust. Nõrka juhtimist ja ülekoormusest põhjustatud stressi on toodud esile lahkumise põhjusena ja see on otseses seoses inimeste rahuloluga tööl ning mõjutab otseselt ka inimeste jaoks kõige olulisemat motivaatorit – head sisekliimat ja toredaid kolleege.

„Sotsiaalkampaania andis meile võimaluse tõsta Eesti ühiskonnas üles teema, mida senini väga käsitletud ei ole – inimeste teadlikkus oma töö mõjust ja tähenduslikkusest. Üsna lihtsalt osatakse seletada, mida tehakse tööalases rollis, aga tunduvalt vähem selgitada, miks see töö oluline on. Kui inimesed ei tunne ennast ja oma vajadusi, ei tea täpselt, miks nad kuhugi kandideerivad või miks antud tööd teevad, siis on töömotivatsioon üsna õrna niidi küljes. Oleme CV-Online'i meeskonnaga veendunud, et inimeste läbimõeldud töömotivatsioon on osa õnnetundest tööl ja loomulikult on oluline roll ka juhtimiskompetentsidel organisatsioonis. Liialt palju tundub, et paneme rõhku protsessidele selle asemel, et töötada inimestega, kes protsesse ellu viivad. Kui seame olulisele kohale inimeste rahulolu ja mõistmise oma tööst, siis usutavasti saame ühel hetkel öelda, et oma tööga rahulolematuid on vähemalt kaks korda vähem, kui seda on täna“, andis oma kommentaarid CV-Online 'iturundusjuht Maris Viires.

Sotsiaalkampaania jõudis mitmete tuhandete inimesteni nii Instagrami, Facebooki, kampaanialehe, tänavareklaami ja „Mina tean“ led-stendide abiga.

„Mina tean“ teatepulga aktsiooni eesmärk oli jõuda viie nädalaga 40 ettevõttesse üle Eesti ja mõjutada seeläbi vähemalt 5000 meeskonnaliiget. Selle eesmärgini jõuti.

„Kui küsitluse abiga jõudsime 900 inimeseni ja saime esimese pildi nende motivatsioonist, siis teatepulga aktsiooniga jõudsime 40 ettevõttesse, kus antud teemat hoiti päevakorras 2–4 päeva ja ühiselt meeskondadega arutati, mis inimesi motiveerib antud organisatsioonis töötama ja just seda tööd tegema. Meie eesmärk oli sel korral pigem teema tõstatamine ja probleemi tajumine, siit edasi saame mõelda juba järgmiste konkreetsete sammude peale, mida on vaja teha, et inimesed oleksid teadlikumad ja motiveeritumad kandideerijad ning meeskonnaliikmed. Olgu selleks siis seminarid, koolitused, artiklid, isiksusetestid või uut moodi kandideerimisvorm“, kommenteeris CV-Online'i turundusjuht Maris Viires.

Teatepulga kampaaniast võtsid osa mitmed Eestis tuntud tööandjad. Nende seas näiteks LHV Pank, Nefab, MyFitness, Apollo, Salvest, Rimi, Bolt, Cleveron, DPD, Tallinna Sadam, Tagasi Kooli, Asendusõpetajate programm, Kiusamisvaba kool, integratsiooni Sihtasutus, ISS, Admiral Markets.

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456