Töötajakogemuse teema on andnud kõneainet üle maailma ning näib, et toonud kaasa põhjaliku muutuse organisatsioonides.
- Omniva tehnoloogiavaldkonna personalijuht ja PARE liige Lisell Veskimeister. Foto: erakogu
Töötajakogemuse all mõistetakse inimese terviklikku teekonda ning puutepunkte ühe organisatsiooniga, mis saavad alguse veel enne, kui temaga on kokku lepitud värbamisvestlus. Kogemus jätkub ka siis, kui viimasel tööpäeval enese järel uks suletakse ja uutele väljakutsetele vastu astutakse. Soovides mõista ühe inimese kogemust, peame arvesse võtma hoopis enamat kui mõõdetavad töötulemused, pühendumuse indeks või parima kolleegi tiitel. Selleks peame mõistma, millisel moel kogevad inimesed organisatsiooni loodud igapäevaseid, isegi rutiinseid hetki. Töötajakogemusele keskendumine on muutnud seda, kuidas personalitöötajad ning juhid organisatsiooni näevad, kutsudes vaatlema oma tegevust töötaja pilgu läbi. See on tihtilugu täiesti erinev harjumuspärasest vaatenurgast. Seejuures ei ole töötaja üks homogeenne mass inimesi, vaid kogum indiviide, kellel on oma harjumused, soovid ning ootused.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ideaalses maailmas tahaksime kõik elada ja töötada keskkonnas, kus kõigiga võimalikult palju arvestatakse ja ainuüksi inimeste heaolu – nii kollektiivse kui individuaalse – poole püüdlemine ongi juba iseenesest oluline eesmärk. Päris elu on ideaalist kahtlemata kaugel, mistõttu keskendubki käesolev artikkel sellele, miks on võrdsuse ja mitmekesisuse poole püüdlemine ka majanduslikult mõistlik teguviis.