Töötajakogemuse all mõistetakse inimese terviklikku teekonda ning puutepunkte ühe organisatsiooniga, mis saavad alguse veel enne, kui temaga on kokku lepitud värbamisvestlus. Kogemus jätkub ka siis, kui viimasel tööpäeval enese järel uks suletakse ja uutele väljakutsetele vastu astutakse. Soovides mõista ühe inimese kogemust, peame arvesse võtma hoopis enamat kui mõõdetavad töötulemused, pühendumuse indeks või parima kolleegi tiitel. Selleks peame mõistma, millisel moel kogevad inimesed organisatsiooni loodud igapäevaseid, isegi rutiinseid hetki. Töötajakogemusele keskendumine on muutnud seda, kuidas personalitöötajad ning juhid organisatsiooni näevad, kutsudes vaatlema oma tegevust töötaja pilgu läbi. See on tihtilugu täiesti erinev harjumuspärasest vaatenurgast. Seejuures ei ole töötaja üks homogeenne mass inimesi, vaid kogum indiviide, kellel on oma harjumused, soovid ning ootused.