Olukorra haldamine ning olemasolevate ressursside ja jõuvarudega arvestamine on peamine, mida inimesed kriisis otsivad ja üksteiselt ootavad.
Olukorra haldamine tähendab ka kriisiseisundile iseloomuliku segaduse, mure ja jõuetuse tunnistamist. See algab stressiilmingute märkamisest enda ja kaaslaste käitumises ning jätkub teadliku suhtumise muutmisega tundeseisunditesse. Tuleks loobuda kaaslase negatiivse eneseväljenduse, näiteks kaeblemise või vihahoos öeldu sõnasõnalisest tõlgendamisest ja talle vastandumisest. Pigem peaks püüdma tema negatiivsete sõnavõttude taha peidetud vajadusi selgitada. Eetiliseks, abistavaks ja õiglaseks jäämine on oluline, sest abitu olukord võib soodustada ka võimu ja jõu väärkasutamist.
Seotud lood
Tehisintellekti ja andmepõhiste otsuste roll ettevõtetes kasvab kiiremini kui kunagi varem. Ometi tunnevad paljud töötajad, et need teemad on liiga tehnilised või keerulised – justkui kuuluks masinõpe ainult IT-spetsialistidele. Tegelikult on pilt vastupidine: andmevõimekus on saanud oluliseks osaks pea igas ametis, olgu tegu klienditeekonna kujundaja, tootmisjuhi või analüütikuga.