• 12.01.22, 11:32

Kõik tööandjad, kes tahavad ajaga kaasas käia, peavad arendama töötajate IT-oskusi

AS Ehitusfirma Rand ja Tuulberg viis eelmise poolaasta jooksul ellu oma töötajate digioskuste arendamise projekti. Selleks, et mitmeid töötajaid saaks koolitada, kasutasid nad töötukassa IKT toetusmeedet.
AS-i Ehitusfirma Rand ja Tuulberg juhatuse liige Maiken Tops
  • AS-i Ehitusfirma Rand ja Tuulberg juhatuse liige Maiken Tops Foto: www.kertinvasser.com
Intervjuus jagab ettevõtte juhatuse liige Maiken Tops meetme kasutamise kogemust, miks nad sellest osa võtsid ning kuidas töötajad koolitusvõimalustesse suhtuvad.
Kuidas saite teada töötukassa pakutavast IKT meetmest?
Töötaja informatsiooni- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) oskuste arendamise koolitustoetuse kohta lugesin internetist täiesti juhuslikult eelmise aasta lõpus.
Mis motiveeris teid meetmest osa võtma?
Paar aastat tagasi tuli kiirelt üle minna Office365 Sharepointi rakendusele. Sellel ajal ettevõttes kasutuses olnud dokumendihaldussüsteemile enam tugiteenust ja versiooniuuendusi ei pakutud ja meie IT-teenuse pakkuja aitas kiirelt kokku panna uue sisehaldussüsteemi kondikava ning kujunduse.
Büroojuhid lõid teegid ja kaustad täidetud esmavajaliku sisuga (nt kirjade, lepingute registrid jne). Üldosakonna info oligi üle toodud. Aga mis kasu on süsteemist, mis töötab poolikult, mille funktsionaalsusest kasutatakse ainult ühte osakest ning eesmärgipäraselt kasutab seda ettevõtte töötajatest vähemus. Tuli hakata tegema selgitustööd osakondade kaupa.
Ja siis, lugedes sellisest võimalusest, tekkis kohe huvi ja vajadus edasi uurida. Osalesime töötukassa pakutud koolitusel ja hakkasime edasi tegutsema. Seoses selle meetmega saime pakkuda kogu ettevõtte töötajatel IKT koolitust. Aega võttis, aga nüüd, 2021. aasta sügisel käivad meil juba koolitused, mida hüvitab töötukassa kuni 80%, kuid mitte üle 2500 euro töötaja kohta.
Kuidas võtsid töötajad omaks mõtte, et nad saavad koolitustel osaleda?
Töötajad, kes tundsid endid IKT-oskustes mitte piisavalt tugevana, olid põhimõtteliselt kohe nõus koolitustel osalema. Samuti töötajad, kelle tööülesannete täitmiseks on vaja lisaõpet.
Praegu areneb see valdkond nii kiiresti, et kõik, kes soovivad ajaga kaasa minna, peavad IKT koolitusi vajalikeks. Nii ka meie töötajad.
Milliseid peamisi võimalusi ja ka takistusi töötukassa meetmest osa võttes näete?
Võimalus ongi oma töötajaid antud meetme raames koolitada, pakkuda uusi ja huvitavaid suundi IKT vallas.
Praegu võin öelda, et takistuseks on ette antud koolituse maht ehk 50 akadeemilist tundi. Seda võiks vähendada, kuna ei ole võimalik leida vajalikke koolitusi sellise akadeemilise mahuga.
Milline roll on olnud teil kui juhil ja kuidas oma töötajaid protsessis toetate?
Minu roll juhina on igati toetada antud protsessi. Rohkem motiveerida ja julgustada neid töötajaid, kes arvavad, et nad ei ole (enam) võimelised selliseid oskusi omandama.
Kuidas või mille järgi te endale koolituspartnereid valite?
Eelkõige valime koolitajaid oma kogemuste järgi. Kui uue koolituspartneriga kogemused puuduvad, siis on oluline koolituspartneri suhtumine, pakutava koolituse kvaliteet ja väga oluline on koolitaja, kes koolitust teeb.
AS Ehitusfirma Rand ja Tuulberg kasutas oma töötajate koolitamiseks Töötukassa IKT meedet, millest saate lugeda siit.
AS-i Ehitusfirma Rand ja Tuulberg juhatuse liiget Maiken Topsi nõustas ja koolitas Jane Laus IT Koolitusest.
Jane Lausi kommentaar koostööle
„Koostöö sujus väga hästi. Klient teadis, mis teemalisi koolitusi vaja on ja vastavalt sellele oskasime neid koolituste valikul suunata. COVID-i piirangute tõttu tuli pidevalt jälgida, kuidas koolitusi korraldame. Meie võimekus on teha koolitusi nii klassis, kliendi juures, veebis kui ka hübriidversioonis. Koolitusel osales 20 AS-i Ehitusfirma Rand ja Tuulberg tütarettevõtete töötajat ja kokku osaleti 15 erineval koolitusel.”
Kui ka teie ettevõte soovib korraldada suurt koolitusprojekti, et töötajate arvuti- või programmi kasutamise oskusi parendada, siis võtke meiega ühendust kas telefoni teel (618 1727), e-posti teel ([email protected]) või otse kliendihalduriga, kelle kontaktid leiate SIIT.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.11.24, 17:36
Kuidas täpse tööajaarvestusega aja- ja rahapõletamist vältida?
Majanduslikult keerulisemal ajal pööratakse kuludele aina rohkem tähelepanu ning seetõttu on tavaline, kui juhtkond nõuab tõestust tehtud või tehtavate investeeringute vajalikkuse osas. Ühelt Eesti ettevõttelt päris juhtkond aru, kui kasulik on täpse tööaja planeerimise tarkvara ning selgus, et see hoidis kokku kümneid ja sadu graafikuväliselt paberile märgitud töötunde kuus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele