Personalijuht: strateegiline partner või operatiivne valdkonna ekspert?
Personalijuhi roll ja selle tähendus on viimastel aastatel olnud aktiivse arutelu teemaks, eriti seoses kiirete muutustega ettevõtetes ja tööjõuturul, leidis Merlin Tõnis oma magistritöös.
Uuring: tegevjuhid ja personalijuhid ise näevad personalijuhti pigem strateegilise partnerina, kes peaks toetama äristrateegia elluviimist. Foto: Pexels.com
Kas personalijuht on tänases ettevõtluskeskkonnas pigem operatiivne valdkonna ekspert, kelle peamine ülesanne on hallata personalitöö administratiivseid protsesse? Või on personalijuht täisväärtuslik strateegiline äripartner, kes aitab ettevõttel saavutada pikaajalisi ärilisi eesmärke? Need küsimused on muutunud keskseks paljudes ettevõtetes ja juhtide aruteludes.
Kliendikogemus on muutunud oluliseks aspektiks ettevõtete strateegias, kuna see mõjutab otseselt klientide rahulolu ja lojaalsust. Eksperdid tõdevad, et kliendikogemus on seotud töötajate heaoluga ning see on valdkond, millesse tuleb panustada.
Ettevõttel ei saa olla õnnelikke kliente, kui töötajad ei tunne end oma rollis ja keskkonnas hästi. Samas on töötajakogemuse kujunemisel oluline roll ka töötajal endal.
Tööealise elanikkonna kiire kahanemine ja struktuurne tööjõupuudus sunnivad personalijuhte küsima: kuidas jääda ellu, kui töötajaid jääb üha vähemaks? Ülle Pind analüüsib, miks vanad lahendused enam ei toimi ja kuidas strateegiline tööjõu planeerimine võiks olla võti tööturu kriisi lahendamiseks.
Kas organisatsioon saab läbi ilma klassikalises mõttes personalijuhita või ei saa, tõusetus intrigeeriv küsimus valdkonna liidritele puremiseks PARE kohvihommikul.
Firmakingitused on olulised tööriistad, mis aitavad tugevdada ettevõtte töötajate motivatsiooni, lojaalsust ja üldist töökultuuri. Personalijuhil, kes vastutab töötajate heaolu ja ettevõtte kultuuri kujundamise eest, on tihti otsustav roll nende kingituste valimisel. Sobivate firmakingituste valik on personalijuhi töö üks olulisi tahke, mis aitab edendada nii töötajate rahulolu kui ka ettevõtte väärtuste kandmist.