• 29.12.16, 14:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti personalijuhtimise tarkvarad 2016

Oktoobris 2016 viisime läbi suure Eesti personalijuhtimise tarkvarade uuringu. Siinne artikkel tutvustab uuringu tulemusi ja järgneva paari nädala jooksul saate lugeda ka täpsemaid sisukokkuvõtteid erinevate personali valdkonna tööriistade kohta.
Ettevõtted ei ole oma tööriistade vahetamisel või muutmisel kuigi kiired.
  • Ettevõtted ei ole oma tööriistade vahetamisel või muutmisel kuigi kiired. Foto: pixabay.com
Personalijuhtimise infosüsteemide turu-uuringu peamine eesmärk oli saada ülevaade Eesti HR-sektoris kasutatavatest tööriistadest, rahulolust nendega ja rakenduspraktikatest. Uuring korraldati oktoobris 2016. a HRConf, Business Software Partner OÜ ja PARE koostöös. Uuringu korraldamiseks ja vastuste konsolideerimiseks kasutasime Upsteem.com keskkonda. Tulemuste analüüsimiseks ja visualiseerimiseks kasutasime Excelit ja IBM Watson Analyticsit.
Uuring oli anonüümne. Küsimused hõlmasid järgnevaid teemasid:
tarkvara kasutus: personalijuhtimine, tööajaarvestus, palgaarvestus, koolitamine, arendamine, värbamine, analüütika, rahulolu uurimine jm;rakendamise kiirus, kvaliteet;rahuolu partneriga ja klienditoega ning toote mugavus;ettepanekud tarkvara parendamiseks ja selle tugevad küljed.
1. Uuringus osalejad
Uuringus osalesid enamasti keskmised ja suured ettevõtted: ainult 16,3% ettevõtteid oli suuruses kuni 50 töötajat. Kõige suurem grupp olid ettevõtted suuruses 51–200 töötajat (34,9%). 201–500 töötajat ning need, kellel on üle 500 töötaja, olid vastavalt 25,6% ja 23,3%. Kokku uuringus osales 103 vastajat.
Enamik ettevõttetest uuringus olid üsna kõrge innovatsiooni ja IT kasutamise osakaaluga. 53,5% ettevõttetes oli igapäevaselt arvutit kasutatavate töötajate osakaal 90–100%. Ülejäänud olid jagatud üsna võrdselt ehk umbes veerandis organisatsioonides oli arvutikasutajate arv 0–40% ja viimases veerandis 40-90% kõikidest töötajatest.
2. Lai valik erinevaid tööriistu
Rääkides tööriistade valikust, märkis 34,9% ettevõttetest, et otsused tööriistade valikul tehti Eestis ja ainult 7% märkis, et otsuseid tehakse Eestist väljaspool. 16,3% märkis, et otsust mõjutavad nii välismaa kolleegid kui ka kohalik kontor.
Eesti HR-valdkonna turg on väga mitmekesine. Uuringus osalejad kasutavad väga erinevaid rakendusi. Kolm juhtivat rakendust uuringu järgi on Persona, Taavi ja Virosoft. NB! Toodud jaotus näitab ennekõike teenuste jaotust uuringu vastajate hulgas.
Uuringu tulemustest selgus kindlalt, et enamik ettevõttetest teeb personalijuhtimise tööriista valiku pikaks ajaks. Seega tuleb olla valiku tegemisel seda hoolikam ja kaaluda kõiki poolt- ja vastuargumente – vali hoolikalt!
Ettevõtted ei ole väga kiired oma tööriistade vahetamisel või muutmisel. Pool ettevõttetest kasutab oma personalijuhtimise tööriista kauem kui viis aastat, 39,5% 1–5 aastat ning ülejäänud 10,5% vähem kui aasta aega.
3. Sujuv kasutuselevõtt ja tootetugi määravad rahulolu teenusepakkujaga
Personalijuhtimise põhilise tööriista kasutussevõtt (küsimus oli personalijuhtimise süsteemis, mitte „personal, tööaeg ja palk”) võiks olla päris kiire ettevõtmine – enam kui pooltel juhtumitest võttis see alla kolm kuud.
33,7% vastanutest ütles, et personalijuhtimise valdkonna tööriista kasutussevõtmine võttis vähem kui kuu, 25,6% kuni kolm kuud ja 33,7% vastas, et protsess võtab neli kuud või rohkem. 
On üllatav, et üldine rahulolu partnerite ja klienditoega oli nii madal. Keskmine partneriga rahulolu oli 6,7 ja klienditoega 7. Positiivne on kindlasti see, et 13 organisatsiooni andsid oma koostööpartnerile hindeks 10.
Keskmine rahulolu uue toote kasutuselevõtuga sai hindeks 6,7. Selge tendents oli seos tarkvara rakendamise aja ja rakendamisega kaasneva rahulolu vahel. Ettevõtetes, kus tarkvara rakendamine võttis kuu aega või vähem, anti rakendamisprotsessile keskmine hinne 8 punkti kümnest võimalikust. Need kellel läks 1–6 kuud, oli hinne alanenud juba 6,5-le. Organisatsioonid, kus lahenduse juurutamine võttis üle 6 kuu, andsid rakenduse rahuloluks hinde 4,88. Seega on rakendusprojektide venimine ettevõtetele tõeliselt piinarikas.
Vastamisaktiivsuse tõstmiseks loosisime uuringus osalejate vahel välja ka täiendavad kolmekuulised rahulolu-uuringu teenusepaketid talendijuhtimise tarkvaralt Upsteem.com – paketid võitsid: NetGroup; LIDO ja TopConnect. Järgnevate nädalate jooksul avaldame ka detailsed vastused eri valdkondade tööriistade kohta. Järgmine nädal saad lugeda palga, tööaja ja värbamise tööriistade tulemuste kohta.
Allikas: HRConfi blogi

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:59
Schneider Electric: palgapakkumine ei taga jätkusuutlikku tulemuslikkust
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele