5. september 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas meelitada ligi talente ehk äkki ei teeks seekord tavalist töökuulutust?

Foto: pixabay.com
Läbimõeldud ja manageeritud risk annab ettevõtetele värbamistegevuses konkurentidest suurema võidujooksu sobivate kandidaatide ligimeelitamiseks. Ettevõtete vaheline konkurents ilmneb tänasel päeval selgelt parimate talentide jahtimises.

Eristumine ei ole keeruline, aga vajab tihti pealehakkamist ja julgust

Selleks, et luua edukas värbamisprotsess, tuleb eristuda ning võtta arvesse mitmeid olulisi aspekte, saime teada CV-Online’i ja Instari ühisel värbamisteemalisel suveseminaril. Küsimus, millele peaksid tööpakkujana töökuulutuse loomisel mõtlema – keda sa tegelikult vajad enda ettevõttesse?

Tõenäoliselt on sellele kerge vastata, nimetades ametipositsiooni, mis on parasjagu vaja ettevõttes uue töötajaga täita. Proovime aga uuesti. Millist inimest on ettevõttesse vaja?

Kuidas defineerida rühma, kuhu soovitud inimene võiks kuuluda? Milliseid kanaleid ta kasutab, et temani jõuda? Selleks, et paremini mõista, kuidas enda töökuulutust visualiseerida ning millist sõnumit seejuures kasutada, annab hea ülevaate keskmise kandidaadi persona-profiili loomine. Siinjuhul on persona just see isik, keda ettevõttesse ideaalis soovitakse – tema oskused, isiksus, teadmised, kogemused, taust vastavad ettevõtte ootustele.

Tuleb mõelda ka sellele, millised on tema hobid, perekonnaseis, maailmavaade. Vastasel juhul on töökuulutuse sihtgrupiks kogu Eesti rahvas ehk siis mitte keegi, nii ei jõua ka töökuulutuse sõnum ega visuaal potentsiaalselt õigete kandidaatideni.

CV-online'i turundusjuht Rain Resmeldt Uusen astub üles ka homsel Palga Päeva konverentsil, kus jagab isiklikku kogemust paindliku töökorralduse teemal.

Olles loonud nägemuse ja jõudnud arusaamale, millist inimest ettevõttesse tegelikult soovitakse, on järgmine samm töökuulutuse formaat. Kasvavaid trende on mitmeid. Võib juhtuda, et tulevikus traditsiooniline töökuulutus enam laineid ei löögi.

Luues eristuva ning meeldejääva töökuulutuse, võib see suure tõenäosusega pälvida ka üldsuse tähelepanu ning jõuab sotsiaalmeedia jagamismajanduse teel ka sobivate talentideni. Seejuures on oluline aga see, et avalikku tähelepanu ei tasu karta.

Tutvu järgneva 7 trendiga, et asendada tavapärast töökuulutust ja meelitada oma ettevõttesse tõelisi talente

* Originaalne ja eristuv pildi- ehk fotokuulutus – töökuulutuse sõnumit kannab suuremal määral just foto. Kõige parem on kasutada enda või palgatud fotograafi tehtud väga hea kvaliteediga fotosid, et mitte astuda fotopankade lõksu. Ei võta kaua aega avastamaks, et konkurendil on samasugune pildikuulutus samaaegselt üleval. Ole originaalne, julge eristuda ja mõtle, kas sa ise sellise kuulutse peale kandideeriksid?

* Konkreetne ja selge üleskutsega tekstikuulutus – sellisel töökuulutusel on peamine rõhk tekstil, sisul, mida tahab teada kandidaat (mitte sisu, mida tööandja tahab edastada). Visuaal on pigem puhas ja lähedane traditsioonilisele. Lihtsus on selle võtmesõnaks, ent oht üle pingutada on just teksti pikkusega. Ühel töökuulutusel olev tekst peaks jääma vahemikku 1300 – 1700 tähemärki. Loe valminud kuulutus kolm korda üle ja tõmba iga kord vähemalt üks sõna veel maha!

* Onepager ehk tööpakkumise landing – järjest populaarsemaks muutuvad nii töökuulutuste kui ka tööotsijate CV’de visuaalsed lahendused. Ingliskeelne nimi väljendab seda, et kõik vajalik on ühel lehel ning ebavajalikku infot seal pole. Sellisel lehel on tööpakkumise sisu esitatud mänglevalt, grupeeritud mõistlikult ning hoomatavalt, suunates huvitatud kandidaadi lisainfo saamiseks juba edasi õigesse kohta või õige inimeseni.

* Video – video teel lahendatud töökuulutus on vaieldamatult see, mis on märk eristumisest ning millega paistad silma. Sel moel on võimalik ka tavapärase motivatsioonikirja küsimise asemel paluda huvilistel kandideerida video teel. Eestis on töötanud sellise videolahenduse välja Videolind. Videokandideerine muidugi igale sihtrühmale ei sobi, seetõttu tulebki esmalt selgitada välja, kes on sihtrühmaks ning mis on antud persona isiksuse omadused.

* Mäng – suurepärane võimalus lahendada kandideerimisprotsess kaasahaaravalt ja väljakutsuvalt. Kui IT-sektori ettevõte otsib endale programmeerijat, on hea võimalus kirjutada enda töökuulutus koodimise keeles, mida mõistavad vaid vähemalt heal tasemel programmeerijad. Mängu saab tuua kandideerimisprotsessi sisse pildikuulutusest videokandideerimiseni.

* Ese – Nutikas võimalus on kasutada ümbritsevaid esemeid, mille teel edastada infot tööpakkumisest. Näiteks tänavakohvikul on võimalus kasutada enda kohvitopse kui infokandjaid.

* Sündmus – Hea võimalus teha kaks ühes – korraldada meeldiv üritus nii töötajatele kui ka huvilistele, kes võiksid järgmise sammuna kandideerida ka ettevõttesse tööle. Olgu selleks pannkoogihommik või lõbus tutvumisõhtu. Näiteks teevad kinnisvarafirmad avatud uste päevi, meelitades ligi ka tulevasi maaklereid. Inimesed saavad vahetult suhelda ettevõtte esindajatega, saada osa sealsest sisekliimast, võimaluse korral ka tööruumidest ning võtavad kaasa elamuse pealekauba.

Kasutada eeltoodu kombinatsioone ja loo unikaalne värbamisprotsess! Vältige konkurentidega samu sloganeid, üleskutseid, visuaale, pilte töökuulutustel ning olete sammu võrra ees eristumiseks.

Allikas: CV-online'i blogi

Autor: Rain Resmeldt Uusen, CV-online'i turundusjuht

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456