Kolmanda sektori, aga näiteks ka teadus- ja tehnikavaldkonnas ning meedia- ja kommunikatsioonivaldkonnas teevad enam kui pooled töötajaist põhitöö kõrvalt lisatööd. Põllu- ja metsamajanduse valdkonna töötajaist kavatseb lähima 12 kuu jooksul põhitöö kõrvalt kindlasti lisatööd teha 7% töötajaist, kuid reklaami-, meedia- ja kommunikatsioonivaldkonnas kavatseb seda kindlasti teha iga teine töötaja.
„See on äratuskell tööandjatele,” rõhutas GoWorkaBiti juht Kristjan Vanaselja. „Andekad töötajad vaatavad ringi ja pole mõtet seda vanaaegse, monogaamse töölepingu ja konkurentsikeeluga piirata. Juba praegu pole mitmes sektoris, näiteks reklaami-, meedia- ja kommunikatsioonivaldkonnas, vanaaegsetel ja traditsioonilistel töösuhetel enam mõistlikku põhjust, on vaid harjumus.”
GoWorkaBiti uuring kinnitab, et töötajad ei vaata ringi igavusest, vaid soovist sisukamat ja keerulisemat tööd teha. Mainitud sektoreist kõigis peale ehituse nimetavad töötajad lisatöö tegemise peapõhjuseks enda professionaalset vormishoidmist või lihtsalt suuremat väljakutset, kui seda pakub põhitöö. Põhjustest järgnevad vajadus katta suuremaid väljaminekuid ja sääste koguda. Lisatöö tegijaist teeb seda jooksvate kulutuste katmiseks või kuu lõpus toimetulekuks vaid iga viies.
Ka tunneb kaks kolmandikku töötajaist vähemalt mõnikord, et suur osa nende tööajast kulub ülesannetele, mis on nende oskuste ja kogemuste jaoks liiga lihtsad. „Järjest rohkem inimesi tahab töötada paindlikult mitmele tööandjale, sest nii saavad nad teha rohkem enda võimetele vastavat tööd ja vähem lihtsat või sisutut tööd,” märkis Vanaselja. „See lubab töötajal rohkem teenida ja tööandjal maksta tulemuse, mitte tagumikutundide eest.”