Kõige hullem asi, mis juhi jaoks juhtuda saab, on see, kui tema parim töötaja läheb ettevõttest ära. Selle peamiseks põhjustajaks on töötaja motivatsiooni langus ja õigel ajahetkel talle tehtud telefonikõne tööd pakkuvalt konkurendilt.
- Koolitaja Jüri Preobraženski. Foto: Taavi Luhamaa
Mis on aga kõige levinum viga, mida juhid teevad, mis põhjustab töötajas motivatsioonilanguse?
Kui sa oled juht, siis tõenäoliselt on su üheks sooviks vältida seda, et keegi sinu töötajatest teeb vea, mis läheb firmale kalliks maksma. Et vigu ennetada, hoiavad paljud juhid oma töötajaid luubi all, andes neile igal sammul soovitusi, kuidas toimida.
Paljudes firmades on inimesi n-ö treenitud olema ülemäära sõltuv juhist. Kui töötaja näeb, et vigade tegemist ei tolereerita ja et tema iseseisvaid otsuseid pigem ei usaldata, hakkab ta igal sammul oma juhilt küsima abi või nõusolekut. Juhist saab n-ö pudelikael – mida rohkem juht inimesi aitab, seda rohkem hakatakse abi paluma. See viib olukorrani, kus töötajad tunnevad iseseisvuse pärssimise tõttu tõsist demotiveeritust ning juht liigsest töökoormusest lämmatavat frustratsiooni. Mida suuremaks läheb juhi ülekoormus, seda rohkem kaotab ta fookust.
Õnneks on selle probleemi vältimiseks olemas lahendus, mida kasutavad maailmatasemel liidrid sellistest ettevõtetest nagu Google, Apple, Amazon jt.
1. Arenda ennast juhist treeneriks
2. Hakka juhtima treenimisvestlusi
3. Loo ettevõttes treenimiskultuur
Esimesed sammud, et saada juhist treeneriks
Oma raamatus „The Coaching Habit” annab Michael Stanier 7 efektiivset küsimust, mida oma inimeselt treenimise seansi käigus küsida.
1. „Räägi, mis sul mõttes on?” (kiire treenimise algataja)
2. „Mis veel?” (et vältida kiusatust kohe lahendust pakkuda)
3. „Mis see tegelik väljakutse siin sinu jaoks on?” (et enne probleemi lahendamisse tormamist veenduda, et lahendatakse ikka õiget probleemi)
4. „Mis su soov on?” (kui vestlus on segane või kui arvad ennatlikult, et tead, mis tema tegelik soov on)
5. „Kuidas ma aidata saan?” (enne kui tõttad aitama, sest tihti inimesed ei taha abi, vaid seda, et nende muret kuulatakse)
6. „Kui sa sellele ütled „jah”, siis millele sa ütled „ei”?” (enne kui inimene plaanib omale koormavaid töökohustusi juurde võtta)
7. „Mis oli sinu jaoks kõige kasulikum?” (enne kui vestluse lõpetad, et süvendada õppimist ja väärtustada kogemust)
Eduka treenimise tulemuseks on juhi jaoks ihaldusväärne tagajärg: inimesed hakkavad vabast tahtest pühendunult oma töösse panustama, on lojaalsed, avatud õppima, heatujulised, ausad ja otsekohesed, usuvad kirglikult organisatsiooni eesmärkidesse ja väärtustesse, on hoolikamad, võtavad vähem haiguspäevi ning pakuvad kordades paremat klienditeenindust. See kõik vähendab juhi aja- ja närvikulu suurel määral.
On kaks kriitilist viga veel, mida juhid teevad ja mis vähendavad töötajate motivatsiooni. Talendisõdades tugeva konkurentsieelise saamiseks lae alla e-raamat
„3 konkurentsieelist talentide värbamisel ja koolitamisel”.
Jüri Preobraženski on koolitaja, kes pakub suure töökoormusega juhtidele meeskonda tugevdavaid koolitusi, mille mõju tõstab inimeste produktiivsust ja meelitab ligi tipptalente.
Seotud lood
Partnerkaardiga Selveris, Kaubamajas, Delice´is, I.L.U.-s ja L´Occitane kauplustes oste tehes tasub alati kaaluda, kas soovid maksta ostu eest kohe või hiljem. Muutes oma tavalise Partnerkaardi Partner Kuukaardiks, tasud ostude eest endale sobival ajal. TKM Grupi Partnerkaardi arendusjuht Rene Paats räägib lähemalt.
Hetkel kuum
Kuidas CVde laviinis ellu jääda?
Tagasi Personaliuudised esilehele