Koroonaviirus on mõjutanud ja mõjutab edaspidigi töökohal toimuvat, alates kodukontori sisseseadmisest, suuremast kaugtöö tegijate ja tehniliselt asjatundlike töötajate hulgast kuni suurema teadlikkuse ja avatuseni vaimse tervise teemadel.
Tulevikus näeme tõenäoliselt kaugtöötajate arvu suurenemist. Oluline on aidata sisse seada kodukontor ja tagada tõhusaks töötamiseks vajalik tehnika, samuti sujuv suhtlus ja juhtimisprotsess, mis töötajaid toetaks. On põhjust arvata, et ka pärast koroonaviiruse taandumist soovib varasemast suurem osa töötajaid vähemalt osaliselt paindlikku töökorraldust või kodus töötamist. Ilmselt paljudel juhtudel seda ka võimaldatakse – või isegi soovitatakse –, sest tööandjad ja keskastmejuhid on saanud kindlustunde, et töötajate sooritus ja tulemuslikkus kaugtöötamise tõttu ei kannata ning sedalaadi töökorraldus on juba läbiproovitud (ja loodetavasti on seda asjade käigus ka täiustatud).
Seotud lood
HR tarkvara peetakse sageli vaid HR osakonna asjaks, millesse teised organisatsiooni osad peaaegu ei puutu. See arvamus on aga tänu iseteenindusportaalidele nüüdseks aegunud. Töötajate iseteenindus HR tarkvaras on osa personalihalduse töövoost – uus suhtluskanal tööandja ja töötajate vahel, mis kaotab kõigi osapoolte jaoks ära hulga aeganõudvaid manuaalseid tegevusi.