Autor: Kai Saard • 28. mai 2019

Põnev viis, kuidas suveks noori värvata

Kevadel võttis Olde Hansa online-töömessist „Suveks tööle”, mis tõi majja paljude noorte tööotsijate sooviavaldused. Kuna praeguses tööturu olukorras tuleb peale tavapärase viisi igasugu põnevaid värbamistrikke välja mõelda, korraldas Olde Hansa restoran noortele tööotsijatele omamoodi lähenemisega töövestluse – talendijahi. Ja võib öelda, et nad said sellega suurepäraselt hakkama.
Olde Hansa ees said osalejad kleepsukaardi ja juhised esimesse sihtpunkti liikumiseks
Foto: Kristi Unga

Olde Hansa on keskaegset elamust pakkuv restoran Tallinna vanalinnas, mis on tegutsenud juba 20 aastat. Keskaegset hõngu on seal tõepoolest palju – nii menüüs, majas kui ka inimestes. „Meie jaoks on oluline, et meie inimesed ei mängi rolli, vaid leiavad Olde Hansasse tööle tulles oma keskaegse mina. See tähendab, et nii omavahelise suhtlemises kui ka külalistega ollakse pigem vaba ja väga oluline osa on empaatial,” ütles Olde Hansa personalijuht Kristi Unga.

Olde Hansa töötajatest on moodustunud Gild, mis toob kokku inimesed, kes jagavad sarnaseid vaateid, väärtusi ja huve. Kaheksa gildi voorust, mida nii uued kui ka vanad Gildi liikmed südames kannavad on ligimeseaustus, sõbrameelsus, usaldusväärsus, õiglus, ausameelsus, õpihimu, julgus ja tasakaalukus. Neid voorusi otsiti noortes ka talendijahil.

Talendijahi mõte ja ülesehitus

Talendijahile tuli palju noori, kes Olde Hansa töö vastu huvi tundsid. „Tänapäeva noored ei vaata enam nii palju ringi tööotsinguportaalides, mistõttu tuleb kogu aeg mõelda, kuidas ja milliste kanalite kaudu nendeni jõuda. Seetõttu ei tahtnud me teha tavalist töövestlust ega rühmaintervjuud. Tahtsime viia ellu idee, kus oleks põnev ja huvitav nii meil kui ka noortel, aga samas näeksime, kui võimekad on meie kandidaadid ja saaksime neist hea pildi,” selgitas Unga.

Juba registreerimisel said osalejad mõnele küsimusele vastata, näiteks milliseid gildi voorusi nad enda arust juba praegu kannavad. Kohale tulles said tööotsijad kleepsukaardi, mille järgi tuli täita kõigi kaheksa vooruse kohta käivad ülesanded. Noored võeti restorani ees vastu, kust nad järjest edasi järgmistesse punktidesse liikusid ja ülesandeid lahendasid. Tekst oli keskaegne ja vihjetega järgmisele asukohale. Näiteks tuli ühes punktis saada võõramaa kauplejalt kätte münt ja teises puhuda loomasarvest meloodia. Samuti küsiti noortelt, mida nad keskaja kohta teavad. Viimases punktis Olde Hansa restorani ees tuli hüüda majahõiget või Olde kuulsat keskaegset hõiget „Vivat!”.

Mona Ameise ja Marc Schwarzweiss ootavad talente, kellega koos kuulsat Olde Hansa hõiget teha
Foto: Kristi Unga

Igas punktis olid restorani töötajad, kes said niiviisi ka ise värbamisprotsessis osaleda ja noorte kohta tagasisidet anda. „Sellise värbamisviisi puhul nägime kohe, kuidas noored kindlas olukorras käituvad. Ühtlasi saime neile ennast kui tööandjat näidata ja tekitada värbamisprotsessist teistsuguse tunde kui tavaliselt. Meie eesmärk oligi teha midagi ägedat, mille käigus saaksid noored ennast näidata ja samas midagi kihvti kogeda,” rääkis Unga.

Talendijahi käigus uute oldekate otsimine on olnud nii tulemuslik, et praeguseks on Olde Hansa teinud seda juba kolm korda.

Kui uus töötaja tuleb tööle

Uus inimene käib esmalt täispikal proovipäeval. On oluline, et ka praegustele töötajatele uus töötaja meeldiks, mis tähendab, et töötajad täidavad tagasisideankeedi ja annavad oma hinnangu. Kui töötaja on tööle võetud, saab ta endale mentori, kes juhendab ja õpetab talle kõike vajalikku. Peale selle, et mentor õpetab, kuidas töö käib, räägib ta ka keskajast ja õpetab keeli. Olde Hansas on oluline, et teenindaja oskaks külalistega suhelda vähemalt neljas keeles – eesti, vene, soome ja inglise keeles.

Olde Hansa mandlimeister Katariina oma kohtumispaigas
Foto: Kristi Unga

Mida arvata järeltulevast põlvkonnast?

Kristi Unga ütles, et noored on tegelikult väga töökad, kui nad vähegi tahavad olla. Ja tegelikult on igas põlvkonnas inimesi, kes ei ole nii usinad ja virgad. Olde Hansa kõige nooremad tublid töötajad on 15-aastased, kes alustavad kõigepealt mandlimüügiga. Nii varases eas tööd alustades saab noorele juba varakult töösuhet õpetada. „Niiviisi kasvatame ka ise järeltulevat põlvkonda,” lisas Unga. Selles mõttes võib öelda, et organisatsioonidel nagu Olde Hansa on pakkuda palju suuremat väärtust kui lihtsalt tavalist töökohta. „Räägime ka ise palju meedias sellest, et töö ei pea olema raske, vaid lõbus. Aru tuleb aga saada sellest, et see on ikkagi töö tegemine, mitte puhtalt lõbutsemine. Mis ei tähenda, et tööl ei peaks nalja saama.”

Noortel on võimalik ka pärast suvetööd edasi restorani tööle jääda. Aasta läbi töötab Olde Hansas üle saja töötaja. Suveperioodiks värvatakse igal aastal mitukümmend uut abilist.

Hea lugeja, jaga samuti oma kogemust ja nippe, kuidas sina oma ettevõttesse talente värbad! Kirjuta [email protected] ning sobivuse ja võimalusel korral avaldame Personaliuudistes ka sinu suurepärast värbamispraktikat!

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456