Töötajate märkamine ei ole jõulukink, mida kord aastas üle anda
Töötajate meelespidamine ja tunnustamine ei tohiks juhile meelde tulla vaid detsembris, kui jõulutuled särama löövad ja kuusk kontorinurka tuuakse. Hoolida ei saa kampaania korras või loetud päevadel aastas.
Detsember on traditsiooniliselt aeg, mil ettevõtted korraldavad pidulikke üritusi, jagavad kingitusi ja räägivad üksteise märkamisest. See on ilus traditsioon, kuid kui hoolivus käib kaasas vaid ühe kuuga aastas, muutub see pigem formaalsuseks kui tegelikuks väärtuseks. Töötajad hammustavad kiirelt läbi, kas hoolivus on siiras või lihtsalt hooajaline kampaania.
Detsember loob harukordse peegli: aastalõpusagin seguneb hetkega, kus inimesed astuvad korraks rollidest välja. Meeskonnatreener Mats Soomre sõnul näitab just see õhtu, kuidas meeskond tegelikult toimib — millised rollid esile tõusevad ja kus peituvad mõistmise või pinge kohad.
Kui me tahame juhtidena olla inspireerivad, usaldusväärsed ja mõjusad, siis peame esmalt suutma säilitada õpihimu ja oskuse puhata, kirjutab Elisa personaliüksuse juht Kaija Teemägi.
HR tarkvara peetakse sageli vaid HR osakonna asjaks, millesse teised organisatsiooni osad peaaegu ei puutu. See arvamus on aga tänu iseteenindusportaalidele nüüdseks aegunud. Töötajate iseteenindus HR tarkvaras on osa personalihalduse töövoost – uus suhtluskanal tööandja ja töötajate vahel, mis kaotab kõigi osapoolte jaoks ära hulga aeganõudvaid manuaalseid tegevusi.