• 02.04.20, 20:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Töötukassa töötasu hüvitise väljamaksmine ja taotlemine

Reedel, 3. aprillil kell 10:00 on kõigil soovijatel võimalus kuulata veebiülekannet, kus Eesti Töötukassa juhatuse liige Erik Aas ja hüvitiste osakonna juhataja asetäitja Ardo Rosin selgitavad meetme sisu ning tutvustavad hüvitise taotlemise protsessi.
Eriolukorra tõttu on Töötukassa esindused suletud ja nõustamine liikunud e-kanalitesse.
  • Eriolukorra tõttu on Töötukassa esindused suletud ja nõustamine liikunud e-kanalitesse.
  • Foto: Raul Mee
Veebiülekanne ilmub aadressile: www.raamatupidaja.ee/tootukassa. Ülekannet on võimalik vaadata ka venekeelse sünkroontõlkega.
Küsimuste esitamiseks mine aadressile www.worksup.com ning sisesta event id: THT2020.
Veebiseminari saab hiljem järele vaadata nii Raamatupidaja.ee kui ka Töötukassa kanalitest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Töötasu hüvitist makstakse töötajale, kelle tööandja tegevus on erakorraliste asjaolude tõttu märkimisväärselt häiritud. Hüvitis tagab töötajatele sissetuleku ja aitab tööandjatel ajutised raskused üle elada, et ei peaks töötajaid koondama või tegevust lõpetama.
Töötukassa kommunikatsioonijuht Annika Koppel kinnitab, et palgatoetused tuleb välja maksta hiljemalt 15. aprilliks. „Hetkel käib veel tehniliste lahenduste testimine ja taotluste vastuvõtmise kuupäev avaldatakse esimesel võimalusel.”
Hüvitise väljastamise aluseks on kolm kriteeriumi, millest vähemalt kahele peab ettevõte toetuse saamiseks vastama:
* tööandja käive või tulu on sellel kuul, mille eest hüvitist taotletakse, langenud vähemalt 30% võrreldes eelmise aasta sama kuu käibe või tuluga;
* tööandjal ei ole vähemalt 30% töötajatest kokkulepitud mahus tööd anda;
* tööandja on vähemalt 30% töötajatest vähendanud töötasu vähemalt 30% või alampalgani.
Veebiseminaril saavad vastuse kõik toetusmeetmega seotud küsimused, mis ettevõtjatel, tööandjatel ja personalitöötajatel ja teistel võivad tekkida.
- Missugused tingimused kehtivad töötajale?

Artikkel jätkub pärast reklaami

- Kuidas taotlemine käib?
- Missugused dokumendid tuleb esitada?
- Kas on piiranguid ettevõtetele või sektoritele?
- Kuidas arvestatakse hüvitise summa?
- Kuidas jaguneb maksukoormus?
- Mismoodi vormistatakse kokkulepe töötajaga?
- Mis perioodil saab toetust kasutada ja taotleda?
- Mis saab, kui pärast hüvitise saamise perioodi tuleb töötaja siiski koondada?

Artikkel jätkub pärast reklaami

- Mis kuupäevast saab toetust taotlema hakata?
- Kust saan abi?
- Kui vähem kui aasta vanad ettevõtted ei saa toetust?
- Kas toetus laieneb MTÜ-dele, SA-dele jt ettevõtlusvormidele?
Veebiseminari viib läbi Töötukassa ametlik esindaja.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele